Dôležitosť neverbálnych prvkov

To, že odkedy je spolumajiteľ TV Markíza súčasne aj predsedom politickej strany, sa čoraz viac objavuje na obrazovke, si hádam všimol skoro každý. Teda aspoň s výnimkou spomínaného pána, ktorý to stále nepripúšťa.
Počet zobrazení: 1101

To, že odkedy je spolumajiteľ TV Markíza súčasne aj predsedom politickej strany, sa čoraz viac objavuje na obrazovke, si hádam všimol skoro každý. Teda aspoň s výnimkou spomínaného pána, ktorý to stále nepripúšťa. Po fraške "a la Na telo", kde mal líder ANO dostatok priestoru divákov presviedčať o tom, že peniaze na rozdiel od rodiny nie sú pre neho dôležité, prišlo minulý týždeň druhé dejstvo v podobe ďalšej diskusnej relácie Markízy - Sito. Čo tam odznelo, je v tejto chvíli možno nepodstatné, no stačí pozrieť na neverbálnu stránku celej relácia. V prvom rade, do karát Pavla Ruska hralo i jeho umiestnenie medzi hosťami - sedel totiž na poslednej stoličke. Tak mal totiž výborný výhľad na spoludiskutujúcich, moderátora i divákov. Horšie už na tom bol Pavel Koncoš, z prvej stoličky totiž nielenže nemal adekvátny výhľad na ostatných, ale znemožnilo mu to zapájať sa do iskrivej diskusie medzi šéfmi ANO a SDKÚ. Okrem toho, predseda SDĽ mal ešte smolu vo svojom pomalšom vyjadrovaní sa, čo mu bránilo rýchlejšie reagovať a vstupovať do debaty. Ale jednoznačne diskusiu nezvládol premiér Mikuláš Dzurinda. Ten totiž až veľmi nahusto používal svoje typické gesto s otvorenými dlaňami a palcom smerujúcim hore. Okrem toho, celé svoje telo obracal smerom k Pavlovi Ruskovi, čím úplne vyradil ministra pôdohospodárstva z hry a dal jasne najavo, o čo v Site ide - o boj imidžmejkrov oboch politikov i o zisk preferencií oboch strán. Viditeľne predsedu vlády vytočil i okamih, keď mu šéf ANO začal tykať a obaja politici začali vo veľkej miere používať slovíčko TY. Napriek tomu, že TV Markíza chcela touto reláciou presvedčiť ľudí, aby išli v sobotu k volebných schránkam, debata medzi Ruskom a Dzurindom zrejme skôr prispela k nízkej účasti občanov na regionálnych voľbách. Jediné, čo sa zvýši, budú preferencie ANO. A o to asi minulý utorok išlo. V Markíze si totiž určite uvedomili, že o víťazstve v diskusiách rozhodujú i neverbálne prvky.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984