Problémy Orangu so zákazníkmi

Keď sa vtedy ešte minister dopravy, spojov a telekomunikácií Gabriel Palacka rozhodol nepodporiť konkurenciu a licenciu na GSM 1800 udelil dvom vtedajším (aj súčasným) mobilným operátorom, stál ho tento krok kreslo.
Počet zobrazení: 2036

Keď sa vtedy ešte minister dopravy, spojov a telekomunikácií Gabriel Palacka rozhodol nepodporiť konkurenciu a licenciu na GSM 1800 udelil dvom vtedajším (aj súčasným) mobilným operátorom, stál ho tento krok kreslo. Ibaže, oveľa väčší dopad to malo na zákazníkov oboch operátorov. Globtel i Eurotel si totiž uvedomovali neohroziteľnosť svojho postavenia. „Na tak malom trhu, aký tu je, len prví dvaja berú všetko, tretí už do hry nezapadá a štvrtý či piaty ani neexistuje,“ tvrdil nedávno v SLOVE vtedajší prezident Slovenských telekomunikácií Ladislav Mikuš. A tak nečudo, že obaja mobilní operátori začínajú svoje postavenie využívať a do liberalizácie trhu od začiatku budúceho roku chcú teda vyťažiť čo najviac. Doteraz sa totiž obaja usilovali ľudí k seba pripútať čo najväčším počtom rozličných akcií. Tomu je už ale koniec. Dokumentuje to aj informácia zo začiatku tohto týždňa - Orange obmedzuje počet voľných minút po pretelefonovaní paušálu. Doteraz ste totiž mohli napríklad pri dvojhodinovom paušáli volať večer, cez víkendy a sviatky až 180 minút. Tomu je ale od 22. júla koniec. Dôvod: preťaženosť siete. Ale i v tomto prípade mala spoločnosť Orange dve možnosti ako vzniknutý problém riešiť: investovať do zvýšenia priechodnosti slabých miest siete alebo znížiť počet voľných minút. A Orange si teda vybral variant na úkor zákazníka! Radšej si teda bude šetriť svoje peniažky a zníži služby zákazníkom, z ktorých financií žije.

Nuž, aj takýto býva prístup k zákazníkom. Celkovo práve s týmto má zrejme Orange veľké problémy. Svedčí o tom aj správanie sa ich zamestnancov z úseku služieb k zákazníkom (!), ktorí vám do telefónu otvorene povedia, že vám „nemajú chuť ďalej nič vysvetľovať“. A tak vlastne ani tí, ktorí by tu mali byť pre vás, vám v prípade akéhokoľvek problému nemajú chuť pomôcť. Dúfajme teda, že vstupom nového hráča sa aj tejto spoločnosti oči otvoria. Po liberalizácii trhu totiž nebude rozhodovať ani tak cena ako prístup k zákazníkovi. A ten je zrejme v spoločnosti Orange dnes nulový.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984