Archív článkov

Uznávam, že prednovembrové reklamy neboli na príliš vysokej estetickej alebo obsahovej úrovni. V časoch socializmu upadal aj ich zmysel, nakoľko výber spotrebiteľa bol priveľmi ohraničený, či už v oblasti potravinárstva, odevného alebo obuvníckeho priemyslu. Úplne absentovala reklama preferujúca to či ono audiovizuálne alebo tlačené médium. Dnes, kam sa len obzriete, natrafíte...

Kniha bývalého šéfa SPD a ministra financií Oskara Lafontaina vzbudila ohlas dávno predtým, ako ju oficiálne na Frankfurtskom knižnom veľtrhu predstavili. Nečudo, veď Lafontaine je jednou z najvýraznejších osobností nemeckej sociálnej demokracie vôbec. Knihu "Srdce bije vľavo" po kúskoch (ako sa v reklamnej kampani patrí) servírovali odbornej aj laickej verejnosti dva časopisy...

"Ak nezarobíme aspoň 20 000, služba sa nevydarila," prehodil raz v rozhovore jeden z mojich priateľov. Kedysi sa ľudia, o ktorých hovorím, nazývali "strážcami zákona", oficiálne boli príslušníkmi Verejnej bezpečnosti. Dnes sú to policajti. Ak priateľ hovoril o nevydarenej službe, mal na mysli peniaze inkasované od vodičov za dopravné priestupky bez záznamu na polícii a bez...

 

Porovnávanie aktuálnych politických udalostí, ich príčin a dôsledkov nie je vždy tou pravou metódou na priblíženie či objasnenie situácie čitateľovi. Preto teraz poukážem len na jeden takmer bezvýznamný fakt: o parlamentných voľbách vo Švajčiarsku v súčasnosti azda najviac informuje rakúska tlač. Dôvodom je, že víťazom spomenutých volieb sa...

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984