Reklama
Reklama

Archív článkov

Kauza miliónových zmeniek exministra hospodárstva Pavla Ruska a netransparentného použitia jeden a pol miliardy korún v jeho rezorte, vyčlenených na podporu podnikania, stala sa okrem iného aj testom úrovne televíznej publicistiky na Slovensku. S patričným váhaním a prešľapovaním sa do nej zapojila napokon aj verejnoprávna publicistika v STV. Urobila na svoje súčasné pomery...

Duálny sytém elektronických médií, ktorý sa mal stať poistkou proti trvalému pokušeniu verejnoprávnej televízie a rozhlasu priveľmi okato prisluhovať vládnucemu politickému zoskupeniu, sa pred očami občana mení na svoju vlastnú karikatúru. Nebyť loga v rožku obrazovky, divák by po dlhšom pobyte v cudzine ani nezbadal, skade sa naň poklesnutý produkt zábavného cirkusu valí....

Televízne obrazovky, rovnako české ako slovenské, ktoré od nich preberali materiál o CzechTec, podali o tejto „hudobnej párty bez sponzorov a vstupeniek“ falošný obraz. V podstate ním prispeli k trvalému pestovaniu mýtu, že opakujúca sa akcia, ktorej anonymný usporiadateľ zvoláva účastníkov na poslednú chvíľu internetom, je zábava slobodných mladých ľudí, kam si prídu tínedžeri...

Ak ešte jestvuje v STV niečo ako dramaturgia, tak najvážnejším počinom tohto decimovaného útvaru pri príležitosti neokrúhleho výročia Slovenského národného povstania bol archívny objav z čias manipulatívneho prepierania mozgov rokov osemdesiatych – osemdielneho seriálu Povstalecká história. Cnosťou tohto historického, mravného a umeleckého paškvilu pre súčasný manažment zjavne...

Autor