Archív článkov

Marketing je niekedy veľmi zložitá disciplína, v ktorej jednoduché pravidlá často neplatia. O politickom marketingu to platí dvojnásobne, pretože sú pravidlá, ktoré platia pri predaji áut či pracích práškov, ale pri „predaji“ politickej strany či politika zlyhávajú. Preto, hoci nikto nepochybuje, že Fedor Flašík má na reklamu nadanie a dokáže „urobiť z vody coca-colu,“ z...

SME nebezpeční pre seba i svoje okolie, ak sedíme za volantom a namiesto pred seba hľadíme kamsi mimo cesty, pretože nás zaujal pútavý billboard. Z času na čas sa však tohto prehrešku dopustí každý šofér, lebo niekedy sa na veľkých či menších paneloch popri cestách objaví vskutku zaujímavá reklama, ktorá púta už svojím obrazovým stvárnením, ale aj úderným sloganom. Presne taká...

Televízia JOJ podala minulý víkend – celkom určite nechtiac – svedectvo o slabom vplyve médií na spoločenské vedomie našich ľudí. Samozrejme, len na základe jednej ankety nemožno zovšeobecňovať, ale to, čo TV JOJ odvysielala, iba potvrdzuje už dlhší čas zreteľnú „nemohúcnosť“ médií pri formovaní názorov občanov Slovenska. Najčastejšie sa ako príklad uvádza stále trvajúci...

Novinári, respektíve majitelia médií, sa príliš venujú boju s vládou (či proti nej) namiesto toho, aby bojovali o priazeň svojich čitateľov a divákov. Jedným z argumentov je aj tvrdenie, že novinári nechcú robiť noviny, ktoré sa nebudú čitateľom páčiť. Avšak januárové čísla predajnosti ukazujú, že noviny aj bez nového tlačového zákona čitateľov strácajú a podobne je na tom...

Slovenská televízia sa podobá na Taliansko. Približne rovnako často, ako sa tam menia vlády, sa v STV menia generálni (ústrední) riaditelia. V politologických učebniciach sa píše, že častá výmena vlád stabilite a rozvoju krajiny neškodí. Lenže v prípade STV je to práve naopak. Na prelome marca a apríla má televízna rada vyberať ďalšieho šéfa. Výber je opäť pestrý, ale vybrať...

Poslúchla som výzvu ktoréhosi diskutéra z internetovej stránky Slova, ktorý reagoval na môj komentár spred dvoch týždňov, a vypočula som si Sobotné dialógy Slovenského rozhlasu (SRo) s premiérom. Hoci verejnoprávny rozhlas počúvam často, diskusiám politikov sa zo zásady vyhýbam. Teraz som rada, že som to urobila. Chvíľu som sa totiž bála, že anonymný diskutér by predsa len...

Požadovať od verejnoprávnych médií ideologickú vyváženosť, ak už nie neutralitu, neznamená požadovať od nich priveľa. Aspoň nie v normálnej európskej krajine. Slovensko takou krajinou očividne nie je. U nás je ideologická nevyváženosť súčasťou verejnoprávnosti. Nejde mi však o povrchné lamentovanie nad vplyvom politikov. Slovenský rozhlas je príkladom, ako môže redaktor...

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984