Veľká šanca zviditeľniť Slovensko

Zdá sa, že Slovensko v tohtoročnej súťaži patrí medzi favoritov. Čím to je? Pýtame sa vedúceho slovenského tímu v Eurovízii Lukáša Machalu.
Počet zobrazení: 833
Oslo66-m.jpg

Zdá sa, že Slovensko v tohtoročnej súťaži patrí medzi favoritov. Čím to je? Pýtame sa vedúceho slovenského tímu v Eurovízii Lukáša Machalu. Je to jednak tým, že pieseň je dobrá, ale aj tým, že sme presadili marketingovú stratégiu, ktorú sme aj s kolegyňou odkukali od vlaňajšieho tímu Nórska. Tí prišli na stretnutie tri mesiace pred začatím Eurovízie s tým, že ju idú vyhrať a nie sa iba na nej zúčastniť. My sme túto stratégiu zvolili tento rok. Šoková terapia celkom zabrala. Mnohí boli v takom šoku, že v podstate zo svojich ambícií dobrovoľne ustúpili, lebo videli, že títo prišli vyhrať – no dobre. Počuť Horehronie aj v zahraničí? To je ďalšia súčasť lobingu. Je potrebné, aby sa pieseň dostala do povedomia čo najväčšieho počtu poslucháčov. To znamená, že sa distribuuje do všetkých možných rádií, televízií a rôznych internetových médií v celej Európe a hrá sa. Dnes bola šesťkrát v rádiu Jeruzalem, včera bola sedem razy v belgickom celoštátnom rozhlase. Veľmi často ju hrávajú španielske rádiá, tam má obrovskú hranosť. Ďalej sú to Portugalci. Nemeckí poslucháči ju tiež často počúvajú. Je náročné dostať pieseň do rádií? Áno, ale presne tento projekt sám otvára dvere. Nemusíme prosiť na kolenách, aby nás pustili, ale tiež to závisí od toho, či je pieseň dobrá. Prácou tímu je komunikovať aj s vytipovanými novinármi, ktorí by nám mohli pomôcť s propagáciou vo vybraných štátoch. Keďže sme však v súťaži len druhý rok po veľmi dlhej odmlke a ostatné štáty sú tam desaťročia, tak máme stále veľmi zlú pozíciu. Keď sme mali teraz stretnutie s ostatnými kolegami, tak oni sa tam všetci poznajú, tykajú si, no my sme prvé dva dni museli najprv ísť so všetkými na kávu, aby sme niekoho spoznali. Ale dá sa to zvládnuť, len to trvá niekoľko rokov, a preto by bola škoda, keby z toho Slovensko zase vypadlo. Ako vidíte naše šance? Jedna vec je, ako sa to prezentuje navonok, druhá ako prebehne samotná súťaž. Môže sa stať, že speváčka dobre nezaspieva, vypadne jej mikrofón, alebo sa porotcom nebudú páčiť jej šaty. Je to naživo a je tam veľa faktorov, ktoré to stále môžu ovplyvniť. Ale tento rok ideme určite s tým, že sa nejdeme len zúčastniť. Samozrejme, hovoriť, že zvíťazíme, by bolo trúfalé, to máme iba v rámci marketingovej stratégie. Ale rozhodne tam nejdeme so sklonenou hlavou. Chceme byť určite v prvej päťke. A myslím si, že pieseň na to má. Pán Peteraj je maximalista. Rovnako aj pán Moravčík, ktorý robí mnohým umelcom vynikajúce choreografie, dokonca i svetoznámym, len o tom nik nevie. Pripravil fantastickú novú choreografiu, dokonca vezieme do Nórska strom. Choreografiu až do prenosu nik neuvidí. Ani my. Veľmi ju tají. Čo som však videl fotografie a sekvencie videonahrávok, bude veľmi dobrá. Zaznie Horehronie v slovenčine alebo v angličtine? V slovenčine. Mali sme veľmi dobrý ohlas od kolegov na to, že je to práve v slovenčine, lebo z 39 štátov je len 9 štátov, ktoré spievajú vo svojom rodnom jazyku, 30 ich spieva v angličtine. Kto sú reálni konkurenti? Podľa aktuálneho hlasovania – Turecko, Nemecko, Azerbajdžan. Podľa môjho osobného názoru sa tam určite bude objavovať ešte Dánsko, Arménsko a Island. Ostatní sú bez šance.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984