Primátor išiel do sveta

Bratislavský primátor sa vybral na Medzinárodný veľtrh nehnuteľností a investičných príležitostí do malebného Cannes na Azúrovom pobreží. Tentoraz nie lietadlom J&T, ale ako sa patrí, za peniaze daňových poplatníkov. Nuž, keby sa tam aspoň trochu priučil, ako má vyzerať moderné mesto.
Počet zobrazení: 1553
13_010-10-ilustracna foto-SITA Dusan Hein-m.jpg

Bratislavský primátor sa vybral na Medzinárodný veľtrh nehnuteľností a investičných príležitostí do malebného Cannes na Azúrovom pobreží. Tentoraz nie lietadlom J&T, ale ako sa patrí, za peniaze daňových poplatníkov. Nuž, keby sa tam aspoň trochu priučil, ako má vyzerať moderné mesto. Andrej Ďurkovský sa však šiel do Francúzska predovšetkým pochváliť. Napríklad projektmi Riverpark či Twincity, ktoré v širokej ani odbornej verejnosti veľa nadšenia nevyvolávajú. Ako sa dušoval Milan Vajda z magistrátu, primátor nemieni nikomu robiť PR, ale v prvom rade chce prilákať ďalších investorov. Na rovnako „geniálne“ megastavby. To ide Ďurkovskému nepochybne skvele. Veď za osem rokov jeho richtárčenia sa Bratislava premenila na investičný raj. Keby ho nezaskočila tá prekliata globálna kríza... Otázkou ostáva, kto má záujem, aby sa v Bratislave udomácnili ďalšie investičné projekty vyššie spomínaného typu. Ďurkovského garnitúra zatiaľ nepresvedčila o svojej schopnosti posúdiť, ktoré z nich zdvihnú nielen stav bankového konta ich staviteľov, ale aj kvalitu života občanov hlavného mesta. Hádam už len megakasíno na rozhraní Petržalky a Jaroviec? Preto sa za primátorom do Cannes vybrala aj skupina aktivistov bojujúcich za zachovanie PKO a včlenenie jeho budov do novej zástavby. Usilovali sa rozprávať s ľuďmi stojacimi pred výstavným palácom a vysvetľovať, o čo vlastne v tejto kauze ide. Nie je však takáto snaha bezúčelná? Občianski aktivisti protestujúci pred výstaviskom niekde v južnom Francúzsku sú pre potenciálnych investorov skvelý signál o tom, kto v Bratislave udáva tón. Sú to investori, hlasy občanov nik nepočúva. Účasť primátora, ktorý by mal širokú dôveru občanov a za ktorým by stáli najmä výsledky v podobe rozumných koncepcií rozvoja veľkomesta, ktoré by prinášali radosť a úžitok ľuďom, by bola na podobnom medzinárodnom podujatí určite vítaná. V prípade Andreja Ďurkovského sa však Bratislavčania iba trasú, s akým novým nápadom sa z Cannes vráti. Jedinou nádejou je, že ho už nestihne uskutočniť.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984