Keď minúty tlačia

Veľakrát pertraktovaná téma mestskej hromadnej dopravy sa v týchto dňoch opäť udomácnila vo viacerých médiách. Možno v tom vidieť isté súvislosti s februárovým zvýšením cien prepravy osôb Slovenskou automobilovou dopravou i Železnicami slovenskej republiky.
Počet zobrazení: 1040

Veľakrát pertraktovaná téma mestskej hromadnej dopravy sa v týchto dňoch opäť udomácnila vo viacerých médiách. Možno v tom vidieť isté súvislosti s februárovým zvýšením cien prepravy osôb Slovenskou automobilovou dopravou i Železnicami slovenskej republiky. Cena cestovného lístka na MHD sa z (ne)pamätnej a nereálnej jednej koruny postupne vyšplhala na súčasných (ne)reálnych 8 - 10 korún slovenských. Pravdaže, záleží od mesta a systému, na základe ktorého MHD v tom - ktorom regióne funguje. Niekde sú ceny nižšie (v porovnaní s Bratislavou), nastupuje sa však prednými dverami, neexistuje ani možnosť prestupov, ani zakúpenia predplatného časového kupónu. Prvým januárom roku 2000 prišiel Dopravný podnik mesta Bratislava s novým a celkom odlišným tarifným systémom, aký platil dovtedy. Okrem zvýšenia ceny základného cestovného však priniesol i tak dlho očakávané rozdelenie mesta na viacero tarifných zón, možnosť zakúpenia časového lístka a následnú možnosť prestupovania. Ak potenciálny cestujúci vie a má to potvrdené i časovým údajom z príslušného rozpisu odchodov linky MHD, má - za skutočne lacný peniaz (pri minimálnej sume 6 Sk za 10-minútový lístok) - možnosť prepravy. Prípadné predĺženie cesty, ak už sedíte v dopravnom prostriedku, vás nemusí zaujímať. Inú - horšiu situáciu však zažíva ten, kto si zakúpi 30-minútový lístok za 12 Sk a chce ním absolvovať aj prestupy. Riskuje totiž "nedochvíľnosť" bratislavskej dopravy, podupkávajúc na zástavke a v duchu rátajúc zostávajúce minúty do uplynutia platnosti lístka. Aké problémy to spôsobuje mimobratislavským cestujúcim, netreba ani hovoriť. Pri súčasných finančných prostriedkoch je to vraj najlepší systém, aký si môže DPB dovoliť. Otázka, či výčitka visiaca vo vzduchu sa skôr týka práce dopravárov a zmien, ktoré by nestáli peniaze.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984