Padajú ako hrušky

Dopravná banka vznikla pôvodne ako vnútropodniková banka majúca za cieľ riešiť problém podpory rozvojových programov v oblasti dopravy. Myšlienka jej postupnej komercionalizácie a premeny na bežný bankový subjekt mala za následok zmenu stanov, transformáciu na akciovú spoločnosť a udelenie bankovej licencie.
Počet zobrazení: 836

Dopravná banka vznikla pôvodne ako vnútropodniková banka majúca za cieľ riešiť problém podpory rozvojových programov v oblasti dopravy. Myšlienka jej postupnej komercionalizácie a premeny na bežný bankový subjekt mala za následok zmenu stanov, transformáciu na akciovú spoločnosť a udelenie bankovej licencie. Akcionármi sa postupne stali Slovenská sporiteľňa (45%), Banskobystrická dopravná spoločnosť (37,5), Investičná a rozvojová banka (15) a Štátny fond cestného hospodárstva (2,5). Treba povedať, že už pri svojom vzniku bola DB podkapitalizovaná, prostriedkov nemala na rozdávanie. Samozrejme, vykonávala úverovú činnosť, tá sa však už netýkala výlučne dopravného odvetvia, resp. týkala sa ho v malom počte prípadov. Úvery sa dávali podnikateľským subjektom s rôznym zameraním a azda sa už ani neoplatí rozmýšľať, či boli výhodné alebo nie. Nútená správa, ktorú uvalila na DB centrálna banka (NBS) minulú sobotu, však nie je dôsledkom neplnenia si povinností banky voči inštitútu povinných minimálnych rezerv, ako tomu bolo v prípade SKB. Zdá sa, že nejde ani o klasické tunelovanie. Na vine je podľa všetkého neschopnosť tamojšieho manažmentu, ktorý nedokázal urobiť DB dostatočne atraktívnou pre žiadneho investora. Po výberovom konaní totiž nedospela ku konkrétnemu výsledku a hodnota jej kapitálu je nulová. Zásah bankového dohľadu ale prišiel ešte skôr, ako nastala kríza v odvádzaní povinných rezerv. Žeby Fond na ochranu vkladov, z ktorého sa budú vyplácať peniaze poškodeným veriteľom, nemal dno?

.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984