Diskusia takmer vedecká

O tom, že každá diskusia o stave vzdelávania v našej krajine je pomerne komplikovaná, svedčí aj záznam rozhlasovej diskusie.
Počet zobrazení: 991

O tom, že každá diskusia o stave vzdelávania v našej krajine je pomerne komplikovaná, svedčí aj záznam rozhlasovej diskusie.

Moderátorka: - Nášmu prvému hosťovi v štúdiu, ktorým je zástupca podnikateľov, položím otázku: Zaznievajú hlasy, že prax je často veľmi odlišná od toho, čo sa študenti učia v školách. Aký je váš názor?

Podnikateľ: - Nedávno som prijal čerstvú absolventku. Poslal som ju vybaviť čosi na mestskom magistráte. Zobrala si desiatu, obed aj večeru a trpezlivo čakala celý deň, kým sa príslušným úradníkom uráčilo prijať ju. Povedala, že je zvyknutá zo školy, kde čakávala na konzultácie u svojich profesorov, a vďaka trpezlivosti vybavila, čo mala. Keď som potreboval zistiť niektoré údaje od konkurencie, išla tam a počas desaťminútového klebetenia nenápadne vytiahla zo zásuvky tristostranovú marketingovú správu a celú ju opísala. Nemôžem sa sťažovať.

Moderátorka: - Ďalšími hosťami sú rektor významnej univerzity a zástupca akademickej obce. Aké sú vaše postrehy?

Akademik: - Vzdelanosť, ktorá je nielen východiskom pre budovanie demokracie a občianskych inštitúcií, ale vo svojej primárnej funkcii i nositeľom zvrchovanosti národa, je formovaná vektorovým pôsobením celého radu súvislostí...

Moderátorka: - Prepáčte, že vás preruším. A čo na to vy, pán rektor?

Rektor: - Hm... A aká bola otázka?

Moderátorka: - Naším posledným hosťom je vysokoškolská študentka.

Študentka: - Mám vlastne tiež otázku. Podľa odborníkov sa suma vedomostí, ktorými musí priemerný študent postupne od základnej až po vysokú školu disponovať, približuje rozsahu desaťzväzkovej všeobecnej encyklopédie. Napriek tomu populárna moderátorka v cestopisnej relácii oznamuje ako veľkú novinku, že arašidy nerastú na kríkoch, ale na nízkej rastline, čo sa pritom dá čiastočne dedukovať i z odborného názvu podzemnica olejná. A napríklad redaktori mienkotvorných médií niekedy vzbudzujú podozrenie, že nevedia vypočítať druhú odmocninu zo sto. Nevidíte v tom rozpor?

Rektor: - Rozpory treba v každom prípade odstraňovať.

Moderátorka: - Mám tu tiež listy od poslucháčov, sťažujúcich sa na celkovú apatiu, ktorá na našich univerzitách prevláda. Ako ilustráciu uvediem fakt, že na istej škole dodnes visí nástenka k výročiu VOSR, okolo ktorej nezúčastnene chodia, citujem: "bytosti s neprítomným pohľadom, hlasne sa rozprávajúce samé so sebou".

Rektor: - Ak to bolo na katedre histórie, potom študentom tento materiál poslúžil v ich štúdiu.

Moderátorka: - Bolo to na ekonomickej fakulte.

Rektor: - Tak to tam nemalo čo hľadať.

Študentka: - Mám pocit, že ste tým neodpovedali na pôvodnú otázku.

Moderátorka: - Žiaľ, čas na našu diskusiu vypršal, ďakujem hosťom v štúdiu a teším sa opäť dopočutia.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984