Reklama
Reklama

Náš prezident
Toto Cutugno

Počet zobrazení: 1832

Jazdím po Bratislave a chtiac či nechtiac registrujem predvolebné kandidátske plagáty. Koľký raz už sa divím: kto presvedčil politikov, že obrovské zobrazenia ich tváre na každom rohu im prinesie hlasy? Prepáčte, milí kandidáti, vôbec nie každý z vás vyzerá ako Apolón alebo Venuša. A keď vaša hlava ma veľkosť takmer dva metre, môže skôr strašiť deti a nervóznych dospelých.

Možno si myslíte, že váš vzhľad vyvoláva dôveru. To asi tiež nie. Niektoré fotky akoby zámerne ukazovali, že tento človek je nespoľahlivý, neistý, nemá vysoké sebavedomie. Všade vidím prípady zlej práce imagemakerov, hrubé stopy photoshopu, neporiadnu, amatérsku techniku fotografovania a dizajnu.

Všetky plagáty sú akoby robené jednou rukou, v jednom štýle. Teraz je vedľa nich veľmi podobná reklama na koncerty Toto Cutugno, preto vzniká dojem, že taliansky spevák tiež kandiduje na prezidenta. Niekto určite bude hľadať jeho meno v hlasovacom lístku.

Samostatnou témou sú texty, ktoré si môžeme prečítať na plagátoch. Preboha, kto ich vymýšľa? „Vždy pre Slovensko!“ – čo to má znamenať? To nemá žiadny obsah! Všetci sú „pre Slovensko“, nikto otvorene nevyhlasuje, že je „pre USA“. Podporí kandidát tradičné hodnoty alebo radikálne zmeny, je euroskeptik alebo eurooptimista – to je dôležité, aby voliči vedeli. Dozvedia sa len, že je „vždy...“   

Ešte horšie je „Pre ľudí...“ Pre koho ešte je možné niečo robiť, keď nie pre ľudí? Už som písal že nechápem, načo sa politici oddeľujú od ľudstva, ako by išlo o bytosti iného plemena? Asi to ide až zo stredoveku, kedy všetko spravovala šľachta, a ostatní boli pre ňu podriadení, ktorých opovrhovane volala „ľudia“, plebs.

Na jednom plagáte čítam: „Váš prezident“... Váš – to znamená aj môj? Nepamätiam si, že by som ho volil... Že by bol tento pán niekedy prezidentom? Môže byť, ale vlastne čoho? Aj ja som prezidentom športového klubu, no to málo koho zaujíma...

Ešte jeden má originálnejšie heslo: „Postavme sa zlu...“ Iste, spojiť občanov „proti“ niečomu, je oveľa jednoduchšie ako „za“ niečo. Ale čo je to to „zlo“, o ktorom sa tam píše? Nikto to nevysvetľuje. V spoločnosti to, čo je zlé pre jedných, môže byť dobré pre druhých. Pre obyvateľov je dobré, keď skládka odpadov nebude pri ich meste, ale niekde inde, no je to zlé pre tých, ktorí bývajú v blízkosti toho „inde“. Absolútne zlo existuje iba v knihách a filmoch žánru „fantasy“.

Určite nie je možné umiestniť na plagát celý volebný program kandidáta – stačí, keď si voliči na podnet plagátu budú chcieť jeho program nájsť a prečítať si ho. Na to potrebujú aspoň pár slov, ktoré majú zmysel, jasný obsah orientujúci občanov, vysvetľujúci politický postoj a ciele kandidáta.

Volebné technológie to je celé odvetvie, ktoré potrebuje veľmi kreatívnych odborníkov. Je smutné, keď tam pôsobia diletanti, neschopní profesionálne podporiť kandidátov a dôstojné ich prezentovať voličom.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama