Pani Merkelová nerobí chyby

Počet zobrazení: 5745
Ak už raz svojim voličom povedala, že Nemecko utečencov víta, tak to tak bude. Aj keby ich mala zajtra násilím deportovať, kam ani tak veľmi nechcú. Jej politika je jasná: hrá na svojich voličov, a tak nemôže ustúpiť. Ukázať nerozhodnosť je kopať si politický hrob (Machiavelli). A čo je najlepšie – pani Merkelová vie, že na svojich voličov hrajú aj tí spurní predsedovia vlád oklieštenej V4. Lenže ona má v rukách lepšie karty.

Internetový ľud je rozhodnutím európskych ministrov dotknutý. Je to násilie, valec silnejších, takto sa predsa so slobodnými a rovnocennými štátmi nejedná. Nahnevaní sú aj lídri V4. Až teraz? A čo tie banky namiesto tankov v Grécku? Tam sme tlak necítili? Z cudzieho krv netečie?

Európska väčšina ministrov vnútra zahrala svoj part. Vnútila kvóty na prijatie utečencov – lebo inak nemohla. Racionálne argumenty (presne ako v gréckej tragédii) boli zbytočným zdržiavaním. Nemecko predsa nemohlo stratiť tvár. Pani Merkelová utečencov pozvala, a pani Merkelová má svojich voličov. Tak trochu aj V4 (s výnimkou dvojtvárneho Poľska – lebo Tusk). Áno, aj malé štáty majú svojich voličov. A ak raz ich predsedovia vlád povedali, že kvóty nie, bez straty tváre nemohli otočiť.

Čo sa stane v skutočnosti? To je už iná pesnička. Slovensko, rovnako ako ostatní „vzbúrenci“, si svoju úlohu (prijať utečencov) určite splnia. (Tie „domáce úlohy“, ktoré nechcelo plniť Grécko...) Lebo Nemecko má kapacitu len na tých 800 000, o ktorých bola v úvode tejto tragédie reč. Ostatných zaopatria európskymi peniazmi a pošlú na smutnú púť po Európe. Ich osud nie je v hre, v osudí je politická tvár pani Merkelovej. Ostatní sú štatisti. Napokon – opäť ako v gréckej tragédii...

A ktorých osemstotisíc úbohých ľudí na púti za lepším životom si vytiahne z osudia šťastný lós? To je rovnaká otázka, ako v prípade tých štyroch rodín, ktoré pozval do svojich víl filantrop a aktivista Bob Geldof. Ako v pyramídovej hre – víťazmi nemôžu byť všetci.
Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Komentáre

Obrázok používateľa Jozef Gazarek
#1
Jozef Gazarek
24. september 2015, 12:09

        Pani Gabriela, pozeral som sa na Vás v obecenstve o marxizme 14. t.m.  Aj z toho  obecenstva schopní  raňajkuje na Hajdukovej, ako aj ja.  Oni, tí chlapci okolo Vás, píšu a popierajú  koniec  dejín po roku 1989, ale už nerieša, že po roku 1989 nevznikli dejiny bez konca kapitalizmu.  Možno to chce inú logiku, pokročilo ľudstvo k ľudskosti výrobou a to by sa dejiny aj  opakovali, keby osobnosti dejín neartikulovali pokrok výroby.  Ľudstvo sa dostalo sem prácou s prírodou, aby už tvorilo prírodou nevytvorené, napríklad softvér. Teda práca je šťastie ľudstva a to opísal Marx hodnotou, tak strašne neskoro vzhľadom k tomu, čo človek už predtým dokázal. Konkrétná práca je zároveň abstraktná práca.  Inak. Práca na tvorbe  úžitkovej hodnoty predmetu je zároveň práca na  výmennej hodnote predmetu.  Ak by to v prírode nebolo,  niet pokroku ľudstva.  Kde sme v dejinách nevieme, ale keďže máme zdokumentované dejiny a ak abstrahujeme od stupňa výroby ( stupňa produktivity práce), si myslím, že sme v období rokov 1789 (1793)(1815)  - 1917. Uznať hodnotu treba k uznaniu tried, a to je potom pohľad na svet.  Buržoázia ( vlastníci kapitálu a nie pôdy)  nevedia v Európe smostatne vládnuť, v USA to vedia,  pretože je to národ imigrantov. Teda migrácia je súčasť: politika je koncentrovaná  ekonomika. Kapitizmus slobodného trhu je emigrácia, imperializmus  =   kapitalizmus monopolov, je popretie slobodného kapitalizmu a imigrácia.  A ľudský rozmer migrácie.  Proletariát prvý vyvlastňovní  roľníci a proletariát vzniknutý softvérom, teda druhá trieda proletariátu, vyvlastňovaní ľudia od vedy, sa bráni "nevedome" pôrodnosťou.  Teda niet vedomej politiky proletriátu a  tak je nevedomá politkou proletariátu pôrodnosť. To je reakcia ľudí práce na  tento vojnový  imperializmus vlastného národa, nemajú deti. 

      Marx píše, (?strana 99-100 Kapitál I z roku 56?)  kresťanstvo je so všetkých náboženstiev jediné kapitalistické, teda ja, moslimovia sa nehodia do kapitalizmu.    Môžme sa dostať k opisu  dejín vzniku a  konca kapitalizmu, lebo tam má  smerovať úsilie materialistických spoločenských vied, náboženskými vojnami?  Alebo, pán Fico osobne je mužom dejín!  Robí on politiku intuíciou. Ja si to o ňom dlhšie myslím.   Lenže vaši kolegovia  milá pani Gabriela sú empirici a  v tom je problém ekonómie a filozofie, skáču so švihadlom, takže nikdy nič nepreskočia. Skúste to s beletriou  so subjektívnym  predpokaldom, že pán Fico koná správnu politiku a vytvoríte empirický základ  poznania pre ekonómiu a filozofiu.   V našej TV o imigrácii bol jeden mladší disident, ktorý sa bojí nás  včítane Smeru - SD a druhý starší aj schvaľuje nás, ale to je otázka času až sa národom západu prispôsobíme.  Musia sa stať všetky národy Európy imperialistické alebo musia národy Západnej Európy prestať s imperializmom?  Ktorý politický smer, pretože iného niet, je mier.   Kapitalizmus USA vznikol   dosťahovalectvom (dovozom otrokov) a  reakčný kapitalizmus Európy  vznikol ( 1900) dosťahovalectvom  z kolónií ( dovozom do slobody ).   A čo prežívame?   Opakujeme 19. storočie v  totalitnej ekonomickej moci buržoázie rokov 1793 - 1917, ale kým ona po  reštaurácii 1815 nechala politickú moc feudálnym monarchom, tak   po roku 1945 ( 1989)  politickú moc buržoázia nechala  na proletariát typu USA.   V Japonsku je to jasné, USA tam dodali demokraciu prvého proletariátu,  v Európe je to sporné, pretože odtiaľto čiaha demokracie do USA.  Na Slovenku je to jasné, ako vznikol druhý proletariát, v Západnej Európe ( aj USA) je to neprerušený a preto nepozorovaný vývoj. Opis tried, to je historický materializmus, preto  môžete beletriou predísť politickú ekonómiu a filozofiu dialektického materializmu.  Len to neviem, čí pána Fica nedostane takto opísaný  Smer jeho politiky do veľkých problémov.        

     

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984