Prehrali, a nevedia prečo. A tak hľadajú, kto za to môže

Počet zobrazení: 9574

Náš mediálny rybník plieska ako more. Bystrá moderátorka, najnovšia absolútna víťazka televíznej ankety Adela Banášová  ležala doma s chrípkou a odpovedala na otázky redaktorky časopisu Ženy v meste. A tá – okrem normálnych ženských klebiet – sa dotkla aj výbušnej zmesi: fotky Adely na zadnej strane časopisu – nazvime ho Zjem a Viem. Vtedy konštatovala, že ak sa dala odfotiť na obálku časopisu bodka Niečo, prečo by to neurobila aj pre Zjem a Viem – veď nečíta ani jeden, ani druhý. Už vtedy dostala od bratislavskej kaviarne poza uši. Na otázku, či táto výchovná facka stačila, alebo by znova provokovala, odpovedala:

„Určite áno. Je to časopis, ktorý sa nebojí v dnešnej diktatúre, ktorá síce nezatvára ľudí, ale vytvára takú demagógiu medzi nami, že nemáme ani slobodu povedať – hej, celkom zaujímavý časopis, prečo si to pre zmenu neprečítať? Ja ich ani cielene nečítam, ale po vlne odporu niekoľkých bratislavských intelektuálov som si uvedomila, v akej neslobode žijeme. Mám známych, ktorí tento magazín ani len nevezmú do rúk! Nikdy to nečítali a takto sa vyjadrujú. To je už aký brainwash? Iný pohľad na vec takto desí? Čo sme v socíku?“ (zdroj Topky)

Bratislavský bloger Michal Hvorecký zareagoval, prekádroval nielen Adelu, ale najmä jej otca (Adela má 34 rokov!). Podľa aktuálnej ankety Topiek, v ktorej 22 698 čitateľov reagovalo na otázku „Súhlasíte s Adelou“  – 9 percent odpovedalo nie, a 91 percent áno. Sama Adela reagovala takto:    

„Nie som fanúšikom žiadneho média, lebo každé pracuje so svojou „pravdou”. Ale nepáči sa mi, keď sa nejaký iný názor totálne démonizuje. Každé médium píše aj zaujímavé články a aj nezmysly, len niektoré nezmysly sú v dnešnej dobe tolerované a niektoré nie. Veď by sme sa hádam mohli trochu viac tolerovať, aj keď máme odlišné názory. Potom sa čudujeme, že sú konflikty, keď ich máme v sebe toľko.“

Celé by to bolo smiešne, keby to nebolo vážne.

Časopis, pracujúci s konšpiráciami, našiel nebývalý záujem na trhu, v ktorom sa jednotlivé tlačoviny (a televízie i rádiá) odlišujú iba mierou poznania gramatiky. O štylistike ani neuvažujme, to už je prehnané očakávanie. Časopis, ktorý našiel, kto za to môže.

Pozrime sa, prečo asi.

V roku 1990, kedy v prvých slobodných voľbách prišlo hlasovať 95,39 percenta občanov, sú každé ďalšie voľby prehliadkou sklamaných nádejí. Sem-tam sa zjaví nejaký čudný ľudko ako Matovič či Hlina, ktorý jednoduchých zaujme jednoduchými riešeniami: detektor lži či vysypaná kopa hnoja a tak podobne. Ale elektorát to neudrží. Ľudia stratili dôveru nielen v politické strany, ale aj vo všetky médiá. Všetci klamú, to je všeobecná mienka. A niekto to vzadu riadi...  

Nie je to len náš problém. Dám skúsenosť Davida Osta (americký profesor a odborník na odborové hnutie). Mal pri návšteve Poľska pozoruhodný zážitok. Naďabil v suteréne obytného domu na maličké kníhkupectvo, v ktorom cez okienko videl polosamizdatové brožúrky. Vošiel, a zarazil sa. Bol to totiž obchod antisemitský. Zdvihla sa v ňom vlna odporu a hnus, odišiel. No o pár minút sa vrátil, musel zistiť, ako môže v Poľsku, v ktorom po Hitlerovi v podstate žiadni Židia nezostali, pretrvávať antisemitizmus. Tak znova vošiel opäť do kníhkupectva a predstavil sa. „Ja som Žid. Povedzte, čo vám konkrétne Židia urobili, prečo ich tak nenávidíte?“ A rozpútala sa debata. Predavač sa, naopak, opýtal profesora Osta, prečo Židia tak nenávidia Poliakov, prečo tak nivočia Poľsko. A teraz odcitujem: „Čo na mňa najviac v rozhorčenej reči predavača zapôsobilo, nebol jeho hnev, ale jeho panika, jeho strach. Hovoril o Židoch najodpornejšie veci, ale jeho hnev prúdil z vedomia, že prehral, a nevedel, prečo. V jeho slovách, i v slovách jeho priateľov, ktorí sa pridali, sa znova a znova objavoval motív, že ich niekto oklamal. Hovorili o tom, ako sa im i celému Poľsku stále deje niečo zlé, a nikto sa nikdy nehlási k zodpovednosti za to. Hovorili o chaose a korupcii všade naokolo, o tom, ako ľudia prichádzajú o prácu – a nikto nevie prečo. Pre ľudí, ako sú títo, sa všetko deje tajne, v zákulisí, sprisahanecky. Keď začali vymenovávať známych ľudí a hovoriť, že sú to všetko Židia, bolo jasné, že slovo "Žid" v skutočnosti neznamenalo človeka mojžišovskej viery či semitského pôvodu. Znamenalo niekoho, kto riadi veci zo zákulisia. Sprisahanecky. Ľudia, ktorí mali tento pocit, neboli skinhedi či násilníci. Boli stratení. Boli to robotníci vyhodení z niekdajších socialistických tovární, ktorí nevedeli, ako sa obracať v novom Poľsku. Vedeli, že sa okolo nich niečo deje, ale nevedeli čo...“

Áno, toto je k podstate úspechu časopisu Zjem a Viem. S ktorým si podľa mňa intelektuáli nevedia poradiť, tak sa iba zhnusia a vec je vybavená. Nie je. Je to žieravina (pomenovala bystrá blogerka na FB). Adela sa toho vlastne ani nedotkla, len nechcela, aby sa veci upratali pod koberec, lebo oni tým nezmiznú. A pozrite, aký hurikán.

Istý známy bloger navrhol vziať ľuďom, ktorí čítajú Zjem a Vjem občiansky preukaz a volebné právo. Netuší, že ho nepotrebujú. Voliť dávno nechodia. Načo? Poznajú iba jednu stranu jetovšetkojedna banda. Plus všetky mainstreamové médiá k tomu. A tak hľadajú útechu. Temnú.

Zjem a Viem nie je riešenie. Ale ak by ho  aj zakázali, problém nezmizne. Na ten poukázala Adela.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Komentáre

Obrázok používateľa PeterPeter
#1
Peter Krumpál
23. apríl 2015, 15:47

Vďaka pani Gabriela. Už viem, aký časopis si objednám.

Obrázok používateľa milan
#2
Milan Kožiak
23. apríl 2015, 21:24

Niekedy je taká konštelácia hviezd, že o čo viac bojujeme proti niečomu a niekomu, o to je efekt mizivejší. Vtedy je lepšie mlčať a porozmýšťať, prečo sa aj tie hviezdy postavili proti tej "mojej pravde". Snaživcov v službách kariéry a kapitálu, ktorých bolo vždy dosť, to však nemôže ani napadnúť. Poznáte ich podľa toho, že vravia (píšu) hranaté slová, nepočúvajú, majú patent na pravdu, nemajú radi otázky, o kritike ani nehovoriac. A hlavne nemajú zmysel pre humor a nechápu jeho posolstvo. Doslava ich irituje a chcú sa biť hlava nehlava. Je to však vopred prehratý boj. Nikdy nepochopia, že PRAVDA o živote je krehká, vždy niekde "uprostred" a len sa usmieva nad tým naším pechorením. Ako Adela. Možno však je aj jej dnes trochu ľúto, že ľudí s nadhľadom, úsmevom na tvári, takých - ktorí majú iskru v očiach a vravia vľúdne slová, akosi ubúda. Zase si "niekto" a "za niečo" hľadá "nepriateľa". Do čerta s takou evolúciou!

Obrázok používateľa milan
#3
Milan Kožiak
23. apríl 2015, 21:24

Niekedy je taká konštelácia hviezd, že o čo viac bojujeme proti niečomu a niekomu, o to je efekt mizivejší. Vtedy je lepšie mlčať a porozmýšťať, prečo sa aj tie hviezdy postavili proti tej "mojej pravde". Snaživcov v službách kariéry a kapitálu, ktorých bolo vždy dosť, to však nemôže ani napadnúť. Poznáte ich podľa toho, že vravia (píšu) hranaté slová, nepočúvajú, majú patent na pravdu, nemajú radi otázky, o kritike ani nehovoriac. A hlavne nemajú zmysel pre humor a nechápu jeho posolstvo. Doslava ich irituje a chcú sa biť hlava nehlava. Je to však vopred prehratý boj. Nikdy nepochopia, že PRAVDA o živote je krehká, vždy niekde "uprostred" a len sa usmieva nad tým naším pechorením. Ako Adela. Možno však je aj jej dnes trochu ľúto, že ľudí s nadhľadom, úsmevom na tvári, takých - ktorí majú iskru v očiach a vravia vľúdne slová, akosi ubúda. Zase si "niekto" a "za niečo" hľadá "nepriateľa". Do čerta s takou evolúciou!

Obrázok používateľa Sylvia
#4
Sylvia Gabrisova
24. apríl 2015, 08:08

Časopis Zjem a Viem občas čítam na internete. Nesúhlasím a neverím všetkému čo publikujú ale snaha sa cení a už len za to že učia ľudí zamýšľať sa nad tým či je všetko naozaj tak ako tvrdí zbytok médií (čiže mainstream) si zaslúžia podporu. Čo sa týka pána útočiaceho na Adelu Banášovú je to úbohosť najhrubšieho zrna. Svedčí to o jeho inteligencii, tolerancii a postoju k slobode a demokracii, ktorej majú podobní ľudia plné ústa len vtedy keď sa im to hodí (a to je hlavný problém mainstreamu a západného sveta vo všeobecnosti).

Obrázok používateľa Peter Zajac-Vanka
#5
Peter Zajac-Vanka
24. apríl 2015, 08:13

Teda, absolútne som nepochopil nosnú ideu tohto článku. Je to síce v rubrike "mimochodom", ale je to ozaj mimo chodu súčasnej verejnej diskusie. Vážne už niet o čom inom písať? To snáď trápi ľavicovú elitu v týchto chvíľach najviac zhrdená moderátorka, pomerne drahý mesačník ktorý našiel "niku" na trhu tlačovín a akési súkromné animozity pravdepodobne okrajových myšlienok slovenskej spoločnosti?

V čase, keď minister obrany sociálno demokratickej vlády rokuje o zriadení základní "rýchlej bojovej skupiny NATO" na Slovensku a organizovaní "certifikačného cvičenia" a spoločného výcviku vojakov namierené na Rusko? Lebo však, je to dobrý "gešeft", nie? 

Obrázok používateľa Ludovit Hacaj
#6
Ľudovít Hacaj
24. apríl 2015, 08:24

Dobrý deň,
asi sa vymykám nejakej matrici, ale čítavam Zjem a Vjem  a chodím pravidelne voliť. Môj pozitívny vzťah k tomuto časopisu nie je preto, lebo tam je všetko pravda, ale preto, lebo je to asi jediné printové médium, ktoré napíše do článku kontroverzný názor a aj preto, lebo mnohé články zverejňujú fakty bez komentára. Aj so zdrojom, alebo linkom na zdroje. A nie je to preto, lebo som prehral a neviem prečo. Viem prečo som prehral.


Včera som bol na stránke toho časopisu a v diskusii k článkom som našiel aj názory, ktoré sa nezhodovali s presvedčením autorov Z+V, ale ostali tam zverejnené. Neriešim úroveň diskusie, ale fakt, že je možnosť tie názory prejaviť. A to je vec, ktorá láka... aj keď sa veľa prispievajúcich skrýva za nick-y. Čo tiež o niečom svedčí.


Názor pána spisovateľa a spôsob jeho argumentácie na  Adeline vyjadrenia, ukazuje, že jedna časť intelektuálov nie je schopná vnímať okolité dianie bez ružových okuliarov, na ktoré asi boli zvyknutý v minulosti. V každom prípade oceňujem vyjadrenia Adely Banášovej, pretože je to, podľa mňa, prvé verejné tohto druhu od „nepolitika“.

Obrázok používateľa datatip
#7
Anton Maslo
24. apríl 2015, 11:08

Vďaka pani Gabriela. Dobrý článok. Vcelku súhlasím s názorom aj p.Ľudovíta Hacaja.

Obrázok používateľa datatip
#8
Anton Maslo
24. apríl 2015, 11:15

Peter Zajac-Vanka - Nie je dobré, keď sa na verejnosť dostávajú aj iné názory ? Zjem a Viem sa možno niekomu zdá veľmi konšpiratívny, ale názory NIKOHO nepotláča - na rozdiel od verejno právnych, či súkromných médií, ktoré o novinárskom kódexe trepú, ale ho nenapĺňajú !

Obrázok používateľa ľavičiar
#9
Ladislav Hvižďák
24. apríl 2015, 11:24

Pani Gabika tento časopis čítam odkedy som sa dozvedel, že existuje. Mimochodom bolo to na prezentácii knihy Vášho syna. A že v ňom sú uverejňované vecí, ktoré sa inde nedočítate, je na otázku pre našich mainstreemových novinárov-presstitútov, ako ich trefne nazval niekedy v minulosti pán Paul Craig Roberts. V našich novinách a časopisoch sa nedočítate o tom ako sú u nás zneužívané tisíce ľudí zamestnaných cez agentúry "dočasného" zamestnávania. Ich problémy, ponižovanie zamestnávateľmi, postavenie do kategórie treťoradového zamestnanca s minimom zamestnaneckých práv. Sú to však iba roboši. Ak sa nemýlim aj Vy ste tak začínali... Tento časopis sa nebál uverejňovať skutočnosti týkajúce sa zamestnancov agentúr, pred ktorými si mainstreem zatváral oči a tváril sa, že neexistujú. A viem o čom hovorím a píšem. Však pán Latta ?   Vám to však nedávam za vinu. Máme predsa "slobodu a demokraciu" , ak sa ti nepáči nemusíš robiť. Môžeš aj slobodne a demokraticky odísť a spať hoci aj pod mostom . Ani pes po tebe neštekne. To o Vrbníckych cigáňoch sme sa mohli dočítať aj tu, na stránkach Slova. Málokto však z vás vie , že cigáni si o výprask koledovali. Neboli Vianoce, keď zvyčajne u nás na Krajnom Východe chodia aj koledovať. Na Veľkú Noc prišli z Anglicka, zeme to teraz zasľúbenej, nejakí jednotlivci, ktorí mali u nás čosi na rováši. Boli právoplatne odsúdení a čakala na nich basa. Zmizli však do Anglicka. Terazky sa vrátili do Kraju a policajti dostali avízo, že odsúdenísú doma. Poslali po nich hliadku. Tá dostala skoro nafrak. Poslali hliadky dve. Bolo im vyhrážané. Tak tam poslali hliadky desať. A cigáni zmäkliNech chcú všetci tí mimovládni, prestitúti, aktivisti a ombusmanka za susedov toto etnikum z osád za svojich susedov. Potom by zmenili svoj názor. Je veľký rozdiel o niečom písať a hovoriť ak do problému vidíeťlen okrajovo.

Obrázok používateľa milan
#10
Milan Kožiak
24. apríl 2015, 11:39

každý má svoje lilmity, aj ja. :) ide o to, že niektoré veci sa dajú vyjadriť len vtipom, humorom, iné napr. hudbou a iné zase trojitým integrálom od - po + nekonečno. A Adela a aj Gabika ich majú všetky v maličku, až na tie integrály, asi. :) Veľké témy stoja na tehličkách drobných súvislostí. Nadhľad i vhľad to je dar. Niekto má aj jedno i druhé. Niekto vidí život iba zhora, iný iba zdola. Čo je dôležitejšie? Iste sú v dnes vážnejšie témy, lenže vážne symptómy doby sa prejavujú práve takto. Vediež ich čítať, to je viac umenie ako veda. Náš svet nie je len logický, alebo racionálny. Vždy to tak bolo a bude. Inak by sme tu už mali  zase nejakú diktatúru, ktorá má patent "na pravdu", Malé podnety môžu vyvolávať silné reakacie a silné podnety žiadne reakcie. Niektorých ľudí majú iní ľudia radšej aj s ich nedostatkami, ako iných aj s ich prednosťami. Vox populi, vox Dei. 

Obrázok používateľa PeterPeter
#11
Peter Krumpál
24. apríl 2015, 13:26

Dobrý deň.

Vaše pripomienky a názory k článkom si vážim. S týmto Vašim hodnotením však nesúhlasím. Dôvody sú aj bez domýšľania zrejmé.

Pekný deň.

Obrázok používateľa Peter Zajac-Vanka
#12
Peter Zajac-Vanka
24. apríl 2015, 20:51

Milí diskutéri, a o čom je vlastne ten článok? Dobre, chápem že sa vám nepáči, ak si niekto trúfne kritizovať pani Rothmayerovú, ale prečítali ste vôbec ten môj diskusný príspevok?  Zem a vek čítam, Rostasove slová o neandertálcoch za kniplami bombardérov z knihy Niečo sa musí stať mi tiež imponovali, neviem, prečo bolo treba ironizovať názov časopisu, takisto ma nič do celebritky a to posledné o polemike antisemitského knihkupca s americkým občanom - nepochopil som. Vy áno?

Fakt prosím o vysvetlenie, že o čom ten článok je. Vážne som nepochopil....

Obrázok používateľa Peter Dolina
#13
Peter Dolina
25. apríl 2015, 04:40

Peter,

Ona je ale ta Gabriela fakt dobra, takze preto ma asi tolko zastancov.

Samozrejme, ze som pochopil tu prihodu s knihkupcom, ale ved Ty urcite tiez.  Este si sa nestretol s blbeckom, co sa vsetkym vidi Zidov?  Ja dokonca aj s takymi (dvoma presnejsie) co za vstetkym vidia homosexualov a teraz sa podrz: Lenin a Trockij boli homosexuali a milenci!!!

Gabriela to chytila dobre: beznadej generuje skratkove a totalne nezmyselne riesenia.

Ty mas ovsem pravdu v tom, ze su aj dolezitejsie temy, no ano, su, ale to neznaci, ze to diskvalifikuje tie menej dolezite, to je diversita: mozme sa bavit o vsetkom.

Vsetko ostatne je pre mna nezname, tie rozne magaziny som v zivote nevidel.

Obrázok používateľa Peter Zajac-Vanka
#14
Peter Zajac-Vanka
27. apríl 2015, 14:58

Peter, čo povedať...kedysi za ČSSR sme mali slávneho speváka, ktorého rádio i televízia donekonečna opakovali a hrali, až sme my podaktorí znenávideli jeho pesničky a boli alergickí čo len na jeho meno...lebo veď mal obrovské zásluhy o propagovanie Československa vo svete, bol ohromne populárny u babičiek, u žien stredného veku, ale kým bol mladší, i u puberťačiek a dievčin priam vydajachtivých...ale teraz, po zmene režimu a rozpade Československa, sú jeho pesničky súčasťou mojej mladosti a je to časť mojej nostalgie za "mládím" ...ano, Karel Gott bol ten, ktorý nám "liezol z chladničky" rovnako ako z tíví i z rádia...bol v každom časopise a denne bol v nejakom článku v novinách.

...a dnes to rovnako v tej téme veľmi nanútene a násilne preháňajú príslušníci Mojžišovho rodu, alebo možno tí, ktorí chcú, aby ľudia začali byť alergickí a prípadne aby reagovali podráždene, agresívne...

...nezdá sa Ti?

Teraz u nás beží taká reklama na "Old Spice", určite poznáš, keď žena ázijského vzhľadu doslova "lezie z podávača bowlingových gulí" a spievas i"old spajs, prečo si mi ho vzal..." dodnes som nedopozeral tú reklamu dokonca, je hnusná a stvárňuje presne tú myšlienku mladého kreativca reklamy "že aj z podávača bowlingových gulí vylezie"...ano, ale negatívna reklama v biznise nie je to isté, čo negatívna propagácia v živote - lebo vyvolá presne opačné účinky. Aj u homosexuálov....

Preto som sa pýtal na to vysvetlenie, lebo inak sa dá všeličo vyložiť všeliako...a nielen v mojom prípade.

 

 

 

Obrázok používateľa Peter Dolina
#15
Peter Dolina
28. apríl 2015, 03:25

Pozri, Peter, musim sa priznat, ze intelektualne pohrdam roznymi zidobijcami, pretoze presne, ako to Gabriela cituje u Davida Osta, nevedia o com trepu, pre nich slovo "Zid" ztratilo povodny zmysel, tu sa jedna o "zakulisnych manipulantov".  V Polsku ich znicili, na Slovensku aspon teda na vychodnom je to bieda, bol som pred par rokmi v kosickej synagoge, bola tam mala skupinka muzov vo veku nad 75 rokov, sposob bohosluzby neposkytuje ziadnu nadej, ze pritiahne mlad, takze toto je mrtva viera, zial.  Mali by sa prist ucit do USA, ako sa to robi, my sme male mesto, ale synagoga je plna aj mladymi ludmi (mame aj jednu zenu, co prezila holocaust) no a vsetko je zrozumitelne.  A co vlastne na Slovensku prehanaju "prislusnici Mojzisovho rodu"?  Ved tam uz skoro ani nie su.

Odviest pozornost inym smerom je pekne propagandisticke umenie, ani som si nemyslel, ze na Slovensku su to "Zidia" skor "homosexualna lobby" ktora "chce znicit tradicnu rodinu".  Zlo takychto myslienok je v tom, ze totalne odvadza ludi od problemov a ono je to ako s tymi homofobmi: cim vacsi bojovnik proti "buzerantom" tym vacsia pravdepodobnost, ze sam v sebe citi tieto sklony.  Bojovnik proti "Zidom" je obycajne loser, ktory citi, ze to nikde nedotiahol a potrebuje niekoho za to obvinit bez analyzy situacie.  No a tak sa pripoji k nenavistnemu trepaniu, musim ale dodat, ze som to na Slovensku nevidel, ani v prostrediach silne katolickych.  Takze musim sa priznat, ze neviem, o com pises: ziadne debaty o Zidoch som nezazil ani v jednom ani druhom smere.  V USA ano a to v jednom pripade chlapca dusevne nie celkom zdraveho.

Karel Gott bol a snad aj je vyborny show-man, ja som radio ani telku moc nemal cas sledovat, akorat sa mi pacila Hutkova piesen "Proc" kde sa z Gotta vysmieva, mne skor vadil jeho pro-rezimisticky postoj.

Obrázok používateľa Peter Dolina
#16
Peter Dolina
28. apríl 2015, 16:56

Ja by som si, pani Gabriela, zavolal na pomoc docenta Plzaka, ktory pise o type zien a jeden z typov je "zena-intelektualka".  Ta zena sa citi neista, ovsem chce vyzerat zaujimavo a tak trepe o veciach, ktorym vobec nerozumie.  To iste so zidobijcami.  Znie to tajomne a naznacuje to, ze viem viac, ako Vy, ze nie som tak naivny ako ste Vy, ked Vam poviem: "No moja mila, to je vsetko pravda co vravis, ale je tu este jeden aspekt, jedna dimenzia, ktora ti unika: Hajek bol Zid, Goldstucker bol Zid, minister Pavel takisto, co si myslis, kto to vsetko riadil?"  A presne ako "zena-intelektualka" som povedal cosi, co je v premise pravda, ale implikacia je uplna volovina, ma to ovsem tu kvalitu, ze je to sokujuce a tak na seba uputam pozornost naznacujuc, ze viem viac nez Vy-naivka.  Ludia slabi v intelekte, ktori si vlastne neveria, su schopni takychto konstrukcii, prave preto, lebo maju dojem, ze ich to akosi vynesie vyssie.  Samozrejme ziadna diskusia nema cenu, pretoze podkladom je frustracia.

Obrázok používateľa ľavičiar
#17
Ladislav Hvižďák
28. apríl 2015, 17:14

A máte to vyriešené. Výsledok, príčina je frustácia. Jednoduché. Tak pre 1. triedu základnej školy.

Obrázok používateľa Peter Dolina
#18
Peter Dolina
29. apríl 2015, 04:38


...a nie je?

Obrázok používateľa Peter Zajac-Vanka
#19
Peter Zajac-Vanka
29. apríl 2015, 20:28

...no, vyriešené možno, ale nie som múdrejší...sú tu však naliehavejšie témy.

Obrázok používateľa Milan Antal
#20
Milan Antal
02. máj 2015, 22:25

Nečítal som zatiaľ časopis Zem a Vek, ale určite by som u neho nevidel problém v tom, žeby pracoval s konšpiráciami. Dnes väčšina tzv. mienkotvorných veľkých médií pracuje v podstate v košpiratívnej rovine, konštruujú minulosť i súčasné udalosti do zdeformovanej až lživej podoby - ktorá vyhovuje záujmom veľkého kapitálu. To, čo sa dnes dokážem dočítať v tzv. mienkotvorných médiách, tie čudesné umelé konštrukcie, to až úžasne detinské propagandistické videnie sveta, určite nenájdem v takej extrémnej podobe v alternatívnych médiách.

Siaham tiež po rôznych alternatívnych časopisoch, aby som sa dostal k faktom, údajom, analýzam, ktoré oficiálne médiá nezverejnia. Samozrejme, tiež mi tam mnohé články nevyhovujú, ale jednoducho si vyberám len titulky, ktoré ma zaujmú, ostatné nechávam bokom záujmu. Ako som nikdy nepozeral relácie Š. Hríba, stačili ukážky z jeho diela, aby som pochopil, že odtiaľ na mňa závan informovanosti a civilizovanosti nepríde, takže ho nechávam žiť svojím životom, ja si žijem svojím, jeho starosti a názory ma netrápia.

Stránky

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984