Reklama
Reklama

Prvý krok k slobode – von z „mediálnej reality“

Počet zobrazení: 1444

V ostatnom čase rozmýšľam nad politickým svetlom na Slovensku. Priznám sa, že nie som veľmi nadšený. Nie je mi ľahostajný nárast frustrácie z politiky a hnevu  v slovenskej spoločnosti.

Každý má vždy takú vládu, aká je jeho odrazom. Malým plamienkom nádeje je aktivita expertov a entuziastov, ktorí sú ochotní konať transparentne, odborne a v konsenze s inými odborníkmi.

Ale takí na Slovensku ľudí nezaujímajú. Sú nudní. A ľudia sa chcú baviť. Naši ľudia sa chcú baviť, nech to stojí, čo to stojí. No treba i pracovať a rešpektovať zákony, inak sa tá zábava zvrhne. Vraví sa, že nie je dobré ísť hlavou proti múru.

Myslím to tak, že tým múrom sú často médiá a médiami spracovaná verejnosť. Ľudia sú v tom do veľkej miery nevinne a ani nevediac.

Zo všetkého najskôr je nutné vyrovnať sa s médiami. Odhadujem, že až tak po roku odvtedy, čo človek prestane sledovať médiá hlavného prúdu, najmä správy a reklamy v TV, až potom začne premýšľať vlastnou hlavou a o svojich záujmoch. Nerobím si ilúzie, že to stačí ľuďom povedať a „odstrihnú sa“.

Mnohé médiá, hlavne cez reklamu, ale osvojilo si to už aj spravodajstvo, nám vytvárajú virtuálny svet, v ktorom usmerňujú naše myslenie tak, aby sme kupovali to, čo „ony“ potrebujú predať.

To sa týka tovarov aj myšlienok. Tá technológia je taká prepracovaná, že nestačí, že človek vie, že to takto funguje. Nedá sa spoľahnúť, že človek je dosť silný, aby sa rozhodoval podľa seba.

Funguje to podobne, ako keď odídete z koncertu a potom vám ešte niekoľko dní v podvedomí znejú rytmy a melódie, čo ste počuli. Beží to na pozadí a človek niekedy aj povie, že „z toho žije“. Presne to sa deje aj s reklamou, správami a napríklad stupídnymi telenovelami a sitcomami.

Beží to na pozadí a keď má človek na niečo rýchlo reagovať, podvedome sa mu ako prvé vynorí to, čo videl najčastejšie.

Médiá nám často zotročujú dušu. Keby to malo byť na mne (ako politikovi), tak by som v prvom rade radikálne obmedzil neobmedzený, nekontrolovaný a manipulatívny dosah médií. Až po určitom čase by malo zmysel otvoriť verejnú diskusiu o ďalších závažných veciach.

Predpokladám, že vám napadlo – a čo sloboda slova? Aj toto je deformácia spôsobená médiami. Sloboda slova sa hlavne týka vašej slobody dostať sa k informáciám, ktoré sú pre vás relevantné a ktoré vás zaujímajú.

Na to musíte mať vytvorené podmienky. Nesmie byť dovolené, aby vašu pozornosť kradli informácie, ktoré sú hlučné a vtieravé, ale pre vás bezvýznamné.

 

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
     
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama