Reklama
Zľavy na reštaurácie v Bratislave
Reklama

Zmena odtiaľ potiaľ

Počet zobrazení: 1621

Naliehavá inventúra tridsaťročnej cesty od Nežnej revolúcie sa opäť odkladá. Akoby v centrálach víťazných strán nezačuli opätovné výkriky amerického kandidátskeho prezidenta Bernieho Sandersa, že kapitalizmus je nahý! Začuli, len spolu s médiami, politológmi a sociológmi sa spoliehajú, že ho pred verejnosťou zahalia dvanástimi rokmi Ficovho vládnutia. Ako posivený svedok ráta, tak ráta, z kapitalizmu ostáva nezakrytých osemnásť rokov. Hoci zahŕňajú jeho najdôležitejšie štádium, v povolebných debatách nepadlo ani slovo o podozrivo rýchlom posvätení súkromného vlastníctva, o zákaze triednej nenávisti, lebo peniaze a úspech patria k sebe, o holandských dražbách, o zrode nebankoviek, o rozkrádaní socialistického majetku pod pseudonymom privatizácie, o úspešných podnikateľoch, ktorí nám nadšene rozprávali, že po získaní prvého milióna to už išlo samo, a pretŕčali sa s mladučkými partnerkami na večierkoch či premiérach vtedajších vychytených muzikálov. Bodaj by sa im v keťasení nedarilo, keď cestu lemovali heslá ako ČÍM MENEJ ŠTÁTU, TÝM LEPŠIE! alebo NAČO DORÁBAŤ A VYRÁBAŤ TO, ČO SI LACNEJŠIE DOVEZIEME! A neviditeľná ruka trhu vysväcovala ďalších a ďalších kapitalistických priekopníkov. Mohli si kúpiť značkové oblečenie, prepychové bývanie, luxusné auto, lepšiu zdravotnú starostlivosť, daňového alebo katastrálneho úradníka, novinára, lumpa na fyzickú likvidáciu súpera v rajóne, ale aj policajtov a neraz priamo sudcu.  

Priam vzorovú povolebnú besedu „lebofico!“ nám predviedla TA3. Moderátor srdečne privítal profesorku sociológie a bývalú premiérku Ivetu Radičovú, ale zamlčal jej podiel na príprave volebného programu Kiskovej strany Za ľudí. (V politike, 8. 3. 2020) Igor Matovič, Boris Kollár, Richard Sulík či Andrej Kiska sa ani netaja, že to bude len zmena odtiaľ potiaľ, akú im predkreslí ukazovák neviditeľnej ruky trhu. Môže sa však stať, že vzhľadom na chýry o ich podnikateľskej minulosti a kontaktoch s kočnerovcami, nedosiahnu ani jej najskromnejšiu podobu. Napríklad, keď v boji o očistu Slovenska uzrú pred sebou namiesto nepriateľa vlastný obraz. Preto im nepripomínajme, čo bolo, neparalyzujme ich, vystríhajú nás niektoré médiá. „Nateraz je jasné, že pragmatizmus je pri skladaní budúcej vlády dôležitejší ako útlocitnosť a prehnané morálne očakávania.“ (aktuality.sk, 5. 3. 2020) Jasné je to predovšetkým budúcemu premiérovi: „Nemajme teraz také nároky, ktoré by zablokovali vznik vlády. Nebuďme pápežskejší ako pápež, ľudia rozhodli.“ (domov.sme.sk, 6. 3. 2020) V takomto nasadení proti oligarchii nám akosi ušlo, že „s rozhovormi o novej vláde rastú obavy z vplyvu veľkopodnikateľa Jána Sabola na SaS. Je napojený na viacerých poslancov SaS, ktorí majú dokonca šancu zasadnúť do ministerského kresla.“ (Webnoviny, 7. 3. 2020) Podľa Mariana Kočnera „so Sabolom letel Sulík v čase, keď bol šéfom parlamentu, na večeru do Salzburgu.“ (týždeň, 3. 3. 2012) „Aj druhý najvyšší ústavný činiteľ má právo na trošku súkromia,“ odpovedal Sulík. (Tamtiež) Že by zmena odtiaľ potiaľ pripúšťala dobrú oligarchiu? Čo si o tom všetkom môžu myslieť rodiny a príbuzní právnikov, ktorých zmietla komunikácia s Kočnerom, keď sa dívajú na rovnakých hriešnikov, ako pred kamerami oslavujú volebné víťazstvo! Padni, komu padni bude platiť zrejme iba na Trnku, Počiatka alebo Fica...

Médiá – nezávislé, ako inak! – po voľbách na seba nevytiahli len to, čo o sebe nevedeli. Čo všetko ich pred nimi a tesne po nich trápilo! Až by ich posivený občan aspoň dodatočne poľutoval, na akú skrivodlivosť sa museli dívať. „Je pravda, že z toho všetkého vychádza Kiska naozaj najčudnejšie, a Progresívne Slovensko, akokoľvek sa mi protivila tá ich mediálna protekcia, sú asi viacnásobne ukrivdené. Ešte v čase písania tohto textu 2. marca 2020, t.j. cca druhý deň po voľbách bol už predseda Za ľudí opäť v Poprade. Vysvetlí mi niekto z jeho skalných podporovateľov, ako mohlo toto čo i len pomýšľať na záťaž predsedu vlády?“ (dennikn.sk, 7. 3. 2020) „TV JOJ nám včera opäť dokázala, že Kiska je pre nich chránenec!“ (pravda.sk, 6. 3. 2020) Keďže Jojka patrí J&T, dočkáme sa po návrhu zákona Lex Haščák (Penta, denník SME) aj zákona Lex J&T, aby finančné skupiny nešarapatili v mediálnom priestore?

Posiveného občana nedesia jednofarebné besedné štúdiá na obraz volebných víťazov. Desí ho, že moderátori zabúdajú upozorniť besedníkov, aby sa nevyjadrovali o neprítomných názorových oponentoch. Je totiž presvedčený, že do slušného Slovenska nás dovedie len a len každodenné dodržiavanie základných pravidiel slušnosti. Nie marketingová skratka cez slogany a finty na dôverčivých.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama