Reklama
Reklama

Kultúra z kontajnera

Uhorková televízna sezóna prezradila, že pojem televízia u nás nepotrebuje nijaké vysvetľujúce epitetá. Z celoplošných komerčných staníc vedno s televíziou verejnej služby sa stal jediný „kesselbuntes“, plný na nerozoznanie rovnakých poškrabkov domácich, európskych i zámorských fast foodov.
Počet zobrazení: 1082

Uhorková televízna sezóna prezradila, že pojem televízia u nás nepotrebuje nijaké vysvetľujúce epitetá. Z celoplošných komerčných staníc vedno s televíziou verejnej služby sa stal jediný „kesselbuntes“, plný na nerozoznanie rovnakých poškrabkov domácich, európskych i zámorských fast foodov. Jednotná kultúra, sen všetkých utopistov, sa stal realitou v rovnakých rituáloch, nekladie otázky a na nič neodpovedá. Jednotka STV ponúka štyrikrát denne akýsi Juanin zázrak, a na Dvojke sú najväčším zázrakom panoramatické pohľady na prírodné krásy. Sú v podstate užitočné, aj keď dosahujú opačný efekt než ten, za ktorý azda tvorcovia vzali honorár. Namiesto aby lákali zákazníkov do prírody a propagovali ubytovacie a rekreačné zariadenia, odhaľuje ich nikým nerežírovaná kamera čaro nechceného. Pozorný divák si vďaka panoramatickému pohľadu môže všimnúť, v akom rozbagrovanom a rozkopanom prostredí sa nachádza aquapark našich snov s dennou taxou okolo tisícky na dušu. Keby nedajbože spŕchlo, uviaznete v blate celej tej potemkinovskej dedinky a zaplatíte ďalšiu za odťahovač. Absencia súdnosti sa usalašila aj v inzerátoch na budúce televízne veľdiela v dennej tlači. Donedávna sa televízny zábavný priemysel snažil predstierať, že mu ide hoci o nejaké zábavným spôsobom odhalené celonárodné IQ, no postupne nároky na kvalitu už ani nepredstiera. Z novín na nás čučia celostranové inzeráty s otázkami určenými pre prípadného kandidáta, ktorý by mohol mať šancu vyhrať v Big Brotherovi desať miliónov korún. Do osobnostného profilu potenciálneho súťažiaceho patrí podľa prihlasovacieho formulára okolnosť, či má domáce zvieratko, aké má znamenie zverokruhu, aký je jeho obľúbený televízny program a či chrápe. Lákadlom ďalšej televízie je pripravovaná vykričaná relácia VyVolení s výhrou ešte o milión vyššou. A najmä prísľubom, že kamera polezie za súťažiacimi až do postele, a uvidíme aj scény z reálneho intímneho života. Oponenti programu, poučení skúsenosťou z vysielania maďarskej verzie VyVolených, vopred hovoria, že pôjde o masovo propagovanú pornogarfiu, ktorá perverznosťou a vulgárnosťou zamorí celé Slovensko. Predstaviteľ televízie, ktorá VyVolených pripravuje, sa ohradzuje bezmyšlienkovitým prefabrikátom, že „reality šou tohto typu vyvolali diskusie všade na svete“. Sebaistota hlúposti je v tomto prípade ohromujúca. Osoh z poklesnutých reality šou budú mať všetky televízie, a dá sa predpokladať, že sa budú navzájom podporovať. Už aj preto, že v našej krajinke nik nevie, koho zo svojho fachu bude kedy potrebovať. Spoločný záujem udržať sa v každom čase nad vodou ich prijme vzájomne si tolerovať hlúposť aj nemravnosť.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama