Reklama
Reklama

Stratégia naťahovania času

Nevedno, čo získalo Slovensko, keď po toľkých mesiacoch našlo superstar, lebo Slovensko je abstraktum, za ktoré možno skryť aj celkom protichodné záujmy piatich miliónov občanov. No dokážem si predstaviť, čo získal manažment STV: rekordnú sledovanosť zábavného programu a na ňu nabalené zisky z reklamy, ktoré mu o. i. umožňujú bezproblémovo zaplatiť mastné pokuty za nedovolené trhanie programu reklamnými vstupmi.
Počet zobrazení: 900

Nevedno, čo získalo Slovensko, keď po toľkých mesiacoch našlo superstar, lebo Slovensko je abstraktum, za ktoré možno skryť aj celkom protichodné záujmy piatich miliónov občanov. No dokážem si predstaviť, čo získal manažment STV: rekordnú sledovanosť zábavného programu a na ňu nabalené zisky z reklamy, ktoré mu o. i. umožňujú bezproblémovo zaplatiť mastné pokuty za nedovolené trhanie programu reklamnými vstupmi. Žiada sa pripomenúť, že zdrojom týchto príjmov je divák, podobne ako pri koncesiách, lebo tovarom, ktorý sa nazýva reklamný čas na obrazovke, je totiž jedine náš, divácky záujem. A nie verejnoprávna obrazovka, ktorú manažment považuje za súčasť svojej „firmy“. Najväčším prínosom programov ako superstar nie je však samotná reklama, dokonca ani zisky z nej. Je ním perspektívne výnosné miestečko, ktoré pri osvedčenej praxi „já na bráchu, brácha na mně“ otvára manažmentu najväčšej a najobľúbenejšej u nás uvedenej reality šou dvere do síce malého, ale milého sveta šoubiznisu. Prejavy neskonalej lásky a vďaky účinkujúcich na záver superstar, členov testosterónovej poroty a moderátorov smerom k manažmentu STV nedovoľujú pochybovať. A to sú ešte pre oči bežného diváka celkom neviditeľné firmy, ktoré obchodujú s novými nahrávkami. Medzitým však ešte bude musieť manažment STV ustáť nielen prejavy kritického myslenia médií, ale teraz už aj výboru Národnej rady SR s dlhým menom, kde sa do jedného vreca zmestili vzdelanie, veda, šport, mládež, kultúra a médiá. Jeho poslanci sa obrátili na predsedu Národnej rady so žiadosťou, aby na plenárnu schôdzu NR SR 10. mája zaradil rozpravu o pomeroch v televízii. Plénum sa v nej má vyjadriť k tomu, čo už začalo trápiť aj mediálny výbor: k porušovaniu zákona o STV, jej programového kódexu, pravidiel programového riadenia a vysielacej smernice manažmentom. Na program by mala prísť aj sťažnosť Únie slovenských televíznych tvorcov na generálneho riaditeľa STV, podľa ktorej porušil nezávislosť programových pracovníkov a slobodu výkonu televíznych tvorcov – napríklad v prípade zásahu do autorských práv režiséra dokumentu Miluj blížneho svojho Dušana Hudeca. Poslanci mediálneho výboru vykonajú do 10. mája v STV prieskum, z ktorého by mohli vzísť aj návrhy na novelizáciu Zákona o verejnoprávnej televízii. Lenže podľa doterajších reakcií členov manažmentu sa dá skôr čakať, že si za vzor zvolia konanie mnohých iných verejných činiteľov, ktorí sú platení z daní. A potom uvidíme opäť pokus nejako veci ustáť, prežiť, odložiť, zatĺcť, získať čas, až do volieb, ako je u nás čoraz častejšie zvykom.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama