Reklama
Reklama

Prečo víťaz neberie všetko

Koncepcia, s ktorou zvíťazil súčasný šéf STV nad svojimi konkurentmi, ďalšími uchádzačmi o lukratívne miesto hore, dnes už nefunguje, ak vôbec niekedy v niečom fungovala – pravdaže, s výnimkou hromadného prepúšťania na spôsob vylievania vaničky aj s dieťaťom.
Počet zobrazení: 578

Koncepcia, s ktorou zvíťazil súčasný šéf STV nad svojimi konkurentmi, ďalšími uchádzačmi o lukratívne miesto hore, dnes už nefunguje, ak vôbec niekedy v niečom fungovala – pravdaže, s výnimkou hromadného prepúšťania na spôsob vylievania vaničky aj s dieťaťom. Paradoxne sa zjavne rozkladá práve vďaka meraniu sledovanosti prostredníctvom peoplemetrov, do ktorých súčasný manažment STV vkladal najväčšiu trhovú nádej. Víťaz síce nakúpil, podľa vlastného vyjadrenia, „geniálne“ licenčné programy, ktoré už vymietli všetky relevantné komerčné stanice v Európe, ale nepodarilo sa mu zlepšiť kvalitu toho, čo neodškriepiteľne predstavuje základný stavebný kameň verejnej služby, teda spravodajstva. Práve vďaka meraniu sledovanosti peoplemetrami sa dokázalo, že verejnoprávnu Jednotku vytláča zo spravodajského trhu komerčná Markíza a rovnako aj JOJ. Ak sa nestane niečo radikálne, pod čím nemyslím márne nádeje, vkladané do zmeny ťažkopádneho, nemoderného a nefunkčného vizuálu, alebo do pochodovania moderátorov po spravodajskom štúdiu STV, bude otázka, čo ešte zostane na verejnoprávnej televízii verejnoprávne, podložené konkrétnymi číslami. Tentoraz vybranými z všemocných peoplemetrov. Dnes si možno v nemenovanom denníku prečítať vyjadrenie šéfa spravodajstva, že „nie sme otrokom peoplemetrov“. Takže v niečom sú ich otrokmi, dozvedáme sa, a v niečom nie, len by sa mali dohovoriť na spoločnom jazyku. A priznať sa verejne, že sledovanosť skutočne nemusí byť hlavným kritériom kvality, najmä v médiu, ktoré má zo zákona povinnosť konať vo verejnom záujme. Pravdu má v tomto prípade šéf spravodajstva STV, lebo súčasný divák, ktorý má na výber nielen komerčné televízie v našom chotári, ale aj Euronews či CNN, dobre vie, že o kvalitnom spravodajstve rozhoduje predovšetkým profesionalita, nemerateľná peoplemetrom, ale pohotovosťou, korektnosťou, pestrosťou zdrojov a rovnako aj nárokmi príjemcu. A tie, na rozdiel od nárokov manažmentu STV na dobré správy, sa menia. Kým bude STV predávať svoje rodinné striebro, akým sú Reportéri, v nepríťažlivom čase, kým bude v lukratívnom čase ako zákusok k nedeľnému obedu vysielať nudné seance, kde utrápený moderátor pod zámienkou „vyváženosti“ skočí vždy do reči práve vtedy, keď hrozí nejaká nová informácia, nedajbože myšlienka, sledovanosť sa nepohne, alebo jej krivka zbehne ešte nižšie.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama