Zlodej kričí: Chyťte zlodeja

Na Protimonopolný úrad (PMÚ) SR prišiel podnet Slovenských telekomunikácií na preskúmanie možného zneužitia dominantného postavenia spoločnosťou Orange Slovensko z dôvodu uv3edenia Paušálu 30 Mini, ktorý Orange uviedol na trh v máji tohto roka. PMÚ začal v tejto veci správne konanie.
Počet zobrazení: 793

Na Protimonopolný úrad (PMÚ) SR prišiel podnet Slovenských telekomunikácií na preskúmanie možného zneužitia dominantného postavenia spoločnosťou Orange Slovensko z dôvodu uv3edenia Paušálu 30 Mini, ktorý Orange uviedol na trh v máji tohto roka. PMÚ začal v tejto veci správne konanie. Spoločnosť Orange Slovensko musela stiahnuť reklamu propagujúcu službu Paušál 30 Mini spôsobom, ktorý sa vzťahuje na volanie z pevných liniek. Vydaním tohto predbežného opatrenia tak Krajský súd (KS) v Bratislave vyhovel podaniu spoločnosti Slovenské telekomunikácie (ST). Orange musel stiahnuť všetky reklamy, letáky a ďalšie druhy propagácie tejto služby, ktoré by boli v rozpore s uvedeným predbežným opatrením. Vedenie spoločnosti Orange považuje toto opatrenie za nezmyselné: „V zdôvodnení podania ST voči kampani namietali napríklad uvedenie zavádzajúcich informácií, diskrimináciu pri poskytovaní služby a predátorské správanie našej firmy,“ uviedol riaditeľ Orange Slovensko pre stratégiu a regulačné vzťahy Ivan Marták. Bude spor riešiť Úrad jadrového dozoru? Za absolútny precedens na telekomunikačnom trhu označil Orange aj námietku konania, ktoré ST zdôvodnili údajným dotovaním nového paušálu, pretože je vraj stratový. „Poskytovanie služby Paušál 30 Mini je pre nás až nečakane ziskové,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko. Pritom samotné posudzovanie ziskovosti, resp. neziskovosti toho-ktorého produktu zo strany ST nemožno vnímať inak ako neštandardné. Za zvláštne sa dá určite považovať aj to, že predbežné opatrenie vydal Krajský súd v Bratislave potom, ako ST práve na tomto súde, ale u iného senátu, neuspeli pred niekoľkými týždňami s takmer rovnakým podaním. Prípadom Paušál 30 Mini sa však nezaoberal len súd a Telekomunikačný úrad. ST sa obrátili aj na Protimonopolný úrad SR (PMÚ), Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI) a Úrad na ochranu osobných údajov. Ako výstižne poznamenal Lančarič: „Pozitívne je, že sa tým zatiaľ nezaoberal Úrad jadrového dozoru. Ale možno to príde.“ Úrad na ochranu osobných údajov už podľa neho prešetrenie podania ukončil s negatívnym výsledkom, konanie na PMÚ pokračuje. Zo SOI zatiaľ nemá Orange odozvu. Orange však predbežné opatrenie rešpektuje, no v reklamnej kampani pokračuje tak, aby bola v súlade s opatrením súdu. Firma zároveň zvažuje podniknutie právnych krokov. V reklame je pozmenený obsah a doplnený komentárom vysvetľujúcim jeho úpravu. Reklama tak získava na svojej intenzite, čo marketing ST zrejme nepredvídal. Slovenské telekomunikácie vracajú úder Slovenské telekomunikácie dlho nečakali a začiatkom augusta odštartovali v televízii reklamu, v ktorej sa hovorí: „Nenechajte sa dobehnúť. Ak vám istý mobilný operátor hovorí o výhodnosti, nemusí to byť pravda. Nie je všetko jasné, čo je oranžové.“ Spoločnosť Orange podľa svojho hovorcu „podnikne voči zadávateľovi kampane poškodzujúcej dobré meno firmy všetky právne kroky na ochranu svojich práv“. Ak by mal byť celý spor dovedený do dokonalosti, neostáva nič iné, ako čakať, kedy Slovenské telekomunikácie napadnú aj druhého mobilného operátora, spoločnosť EuroTel, pre nový paušál 20+20 Viac. Vzhľadom na to, že ide o dcérsku firmu ST, takýto krok s najväčšou pravdepodobnosťou nepríde. Nepochybne sa však telekomunikačný trh v súvislosti s konkurenčným bojom dočká ešte niekoľkých prekvapení. Stránka bola pripravená v spolupráci s občianskym združením Internet pre všetkých

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984