Bratislava neočervenela

Od nástupu Milana Ftáčnika do pozície primátora Bratislavy uplynulo sto dní. Obavy z očervenenia hlavného mesta a jeho ovládnutia Smerom sa nepotvrdili. Výsledkom konštruktívnej spolupráce ľavicového primátora a prevažne pravicového zastupiteľstva je jednohlasne schválený rozpočet a projekt vybudovania nosného dopravného systému. Všetko nasvedčuje tomu, že hlavné mesto sa dá riadiť aj inak.
Počet zobrazení: 2545
Milan_Ftacnik_100dni.jpg

Dedičstvo bývalého vedenia mesta prekonalo všetky obavy. Kostlivci Andreja Ďurkovského vypadávajú pomaly z každej skrine – čierna diera v rozpočte, PKO nad búracou priepasťou ako aj nezaplatené faktúry za Starý most, Starú radnicu či Zimný štadión. Bratislava má aktuálne dlh vo výške 223 mil. eur, čo je prakticky jeden celý ročný rozpočet. Podľa zákona je mesto predĺžené a požičať si už nemôže. To pre Bratislavu neznamená nič iné ako výrazné šetrenie a odloženie rozvojových projektov na neskôr.

Napriek tomu z Primaciálneho paláca prichádzajú aj dobré správy. Poslanci mestského zastupiteľstva pochopili, že jedinou možnosťou ako sa môže slovenská metropola pohnúť dopredu, je spolupráca naprieč celým politickým spektrom. Uplynulý týždeň sa zastupiteľstvu podarilo schváliť dva kľúčové dokumenty. Okrem stabilizačného rozpočtu odsúhlasili poslanci aj možnosť Bratislavy uchádzať sa o čerpanie finančných prostriedkov z Operačného programu doprava na nosný dopravný systém. Jeho súčasťou bude aj električka do Petržalky.

Dobrou správou je aj fakt, že magistrát sa začína otvárať verejnosti. Na internete sa zverejňujú všetky rozhodnutia, dokonca aj nad rámec zákona. Stretnutia s občanmi najmä počas Dňa otvorených dverí a Hodiny otázok a odpovedí s primátorom poukazujú na to, ako bývalé vedenie mesta dlhé roky nekomunikovalo s bežnými občanmi.

Bratislava v posledných rokoch ohromným spôsobom mrhala svoj potenciál. Mnohé rozhodnutia a zrealizované projekty sa už nedajú vrátiť späť, ani zbúrať. Hlavné mesto čaká koncom mesiaca zaťažkávajúca skúška vo forme majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji. Všetci si síce môžeme pofrflať, v akej zlej lokalite zrekonštruovaný štadión stojí a ako si v jeho blízkosti „ľadový“ podnikateľský guru Juraj Široký postavil za podivuhodných okolností hotel s heliportom, dôležité je úplne skúsiť z tých zlých rozhodnutí vyťažiť maximum. Svetlom v čiernej diere Ďurkovského dedičstva môže byť spokojnosť prezidenta Medzinárodnej hokejovej federácie Reného Fasela.

Hlavné mesto v najbližších mesiacoch čaká niekoľko strategických rozhodnutí. Okrem nosného dopravného systému a jeho napojenia do medzinárodnej siete TEN-T to bude diskusia o podobe nábrežia (vrátane PKO), územnom pláne, doprave, cyklistických trasách, kvalite života či rozvoji cestovného ruchu. Tak ako v iných regiónoch, aj v Bratislave sa ukazuje, že modro-červeno-žlto-krikľavozelené politikárčenie musí zostať za sklenenými dverami hradného vrchu.



Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Komentáre

Obrázok používateľa Anonymný
#1
(neuvedené)
05. apríl 2011, 10:32
S cervebou sa tu naraba ako keby to bola tragedia, lebo len modra je dobra? Bratislave by naozaj nezasj´kodilo, keby sa z mesta, ktore bolo pod ruskom pravicovosti eldoradom developúerov, komunalnych politkov, ktori sa potichu a bezpecne zabezpecili, s nevidasnym rozkradnutim mestskeho majetku a totalne zanedbanymi vererejnymi sluzbami, zdecimovanou zelenou, z minimalnym programom najomnych mestskych bytov, ktore by pomohli mnohym mladym ludom a znizili by premrstene a neobjektivne ceny bytov, tak ja v poznani vysledkov bacvovania hnedo-modrej naopak hovorim, ze toto mesto potrebuje velku davku cervenej v tom skutocne slova zmysle, aby sa opat stalo mesto nas obcanov, nie tych par zbohatlikov.
Obrázok používateľa Anonymný
#2
(neuvedené)
05. apríl 2011, 12:21
Už to konečne pochopte všeci, že Milan Vtáčnik je spasitel Bratislavy a prestaňte do ňho kopať, lebo iba on može toto mesto zachrániť! Trebalo by vaic takých Vtáčikov aby tu bolo dobre
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
05. apríl 2011, 13:19
vedenim modrej zastavy by uplne porazilo Blavu...clovek sa nestaci cudovat nad nevkusom stavieb
Obrázok používateľa Anonymný
#3
(neuvedené)
06. apríl 2011, 09:38
sice aktualny, ale menej podareny clanok. preco by bratislava mala ocerveniet? hore vyssie v dalsom clanku je citacia ruskeho prislovia - ked jeden hlupak hodi do mora kamen, sto mudrych ho odtial nevytiahne. v bratislave vladli14 rokov neoliberalni banditi ktori rozkradli a zadlzili mesto tak, ze pomaly nebude mat ani na opravu vytlkov, nieto este na stavbu a vacsiu opravu komunikacii. neocervenela bratislava preto, ze sa nic nezmenilo? ked sa to zmeni a primator odniekial vyhrabe zdroje, tak bratislava ocervenie? dobry clanok potrebuje lepsi nazov, pan Feik...
Obrázok používateľa Anonymný
#4
(neuvedené)
07. apríl 2011, 15:15
To snáď nemyslíte vážne pán Feik. Hokejový aj futbalový Slovan patria na Tehelné pole a nikde inde! Hovorí sa tomu genius loci a slávna športová tradícia Slovana (bohužiaľ už len tradícia) káže, aby tam Slovan zostal aj naďalej. Chvalabohu, že zhoda okolností spôsobila, že ten zimák tam zostal. Dúfam, že fanúšikovia Slovana sa zmobilizujú a nedovolia zrealizovať zvrátenú myšlienku presťahovať futbalový štadión niekde k čističke odpadových vôd na okraj Petržalky.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
07. apríl 2011, 22:34
ale môže sa pohybovať len v rámci tohto systému, je ním prísne determinovaný. Môže svojimi schopnosťami zmierňovať problémy, časť z nich vyriešiť. Netreba preto z neho robiť spasiteľa, pretože by to mohlo viesť k sklamaniu, vraj sa do neho vkladalo toľko nádejí a on sklamal. Toto je buržoázne individualistické chápanie možností človeka, on je však silne determinovaný podmienkami......... Milan Vtáčnik je jednak silne determinovaný obrovskou zadĺženosťou Bratislavy (predošlý primátor bol vychcaný, problémy preniesol na budúceho premiéra), nemôže teda realizovať žiadne rozvojové programy, žiadne veľkorysé riešenia. Jedným z akútnych problémov je doprava. Tu bude determinovaný jednak veľkými dlhmi Bratislavy, jednak zastaralým triedno-sociálnym buržoáznym zmýšľaním, ktoré vidí základ dopravy v individuálnej automobilovej doprave.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984