Nie som ovca ani baran, a preto chcem jednu zdravotnú poisťovňu

Všimol som si v médiách kampaň jednej zo súkromných zdravotných poisťovní, ktorej zámerom je mobilizovať ľudí proti politickému rozhodnutiu vytvoriť na Slovensku systém s jednou zdravotnou poisťovňou.
Počet zobrazení: 3158
ovce.JPG

Kampaň má jednoduché posolstvo – každý, kto nie je ovcou, by mal túžiť po možnosti  vybrať si zdravotnú poisťovňu. Aké prosté! A aké hlúpe. Žiaľ, zároveň aj nebezpečné.

Zneužívajú peniaze daňových poplatníkov!

V súlade so spomínanou kampaňou nám v televíznych reklamách rôzne zneužité osôbky oznamujú, že nie sú ovce. S týmto tvrdením nemožno nesúhlasiť: pri pohľade na to, ako stupídne sa nechali zatiahnuť do politických hier súkromných zdravotných poistení mi napadá prirovnanie skôr k iným zvieratkám - nie k ovciam, ale k ich samčekom. Stačí si uvedomiť základnú súvislosť: ak súkromné poisťovne vyciciavajú zo systému všetkých najmenej rizikových a najsolventnejších klientov a nechávajú na verejnej poisťovni, aby kryla všetky najťažšie a najdrahšie diagnózy, a to bez možnosti získavať zdroje od tých najbohatších, tak to vedie slovenské zdravotníctvo strmhlav do finančnej kataklizmy. Nerozumieť takémuto niečomu, to je ozaj riadna baranina. Ale to by mi vadilo najmenej: ľudia sa príliš často nechávajú ohlupovať, nejde o nič nové.

Problém je inde: súkromný biznis týmto spôsobom celkom okato vstupuje do politiky, do otvorenej politickej kampane. A čo je na tom najlepšie - robí to nelegitímne, robí to za peniaze daňových poplatníkov! Je úplne jedno, že súkromná poisťovňa tvrdí, že túto politickú kampaň nefinancuje z odvodov od ľudí. Keďže svoje zisky má práve vďaka odvodom od ľudí, táto kampaň je proste znásilnením daňových poplatníkov.

Dnes na Slovensku vládne absurdný stav, ktorý núti ľudí, aby do súkromných zdravotných poisťovní povinne odvádzali časť svojho príjmu. Tieto súkromné firmy si potom z týchto odvodov ľudí vytvárajú mastné zisky. Namiesto toho, aby peniaze išli do podvyživeného zdravotníctva, idú do vreciek majiteľov súkromných zdravotných poisťovní, ktorí bohatnú z nešťastia ľudí. A nielen to! Peniaze daňových poplatníkov sú už odrazu využívané aj na politickú kampaň proti vláde! Aká je však legitimita využitia týchto verejných zdrojov?

Fakt chcú premeniť demokraciu na oligarchiu?

Ako vieme, politické strany môžu robiť kampane a môžu na ne využívať prostriedky od daňových poplatníkov len do tej miery, do akej reprezentujú záujmy určitých zložiek spoločnosti, resp. len do tej miery, do akej majú mandát od ľudí. Tento princíp je vyjadrený tým, že pokiaľ vo voľbách politická strana nedosiahne vyšší ako 3-percentný výsledok, nemá nárok na peniaze od daňových poplatníkov. Tu sa však nejaká arogantná súkromná firma, ktorá roky vyciciava štát, rozhodla, že ona využije peniaze daňových poplatníkov na politickú kampaň bez toho, aby prešla voľbami; bez toho, aby mala akúkoľvek demokratickú legitimitu; bez toho, aby si takéto niečo mohla v slušnej demokratickej spoločnosti dovoliť.

Biznis na Slovensku prekročil všetky hranice. Vstúpil priamo do politiky a vstúpil do nej bez mandátu. Tým sa, nadnesene povedané, dopustil čistej sprenevery peňazí daňových poplatníkov. Ak sa zneužitie verejných zdrojov nazýva korupciou, tak potom toto je korupcia toho najnemorálnejšieho charakteru. Keď chce nejaký rozmaznaný biznismen využívať svoje peniaze na ohlupovanie verejnosti, žiaden princíp modernej demokracie mu v tom nebráni. Ale ak to robí súkromná poisťovňa, ktorá si vytvára zisky z povinných odvodov ľudí, potom je využitie týchto ziskov na politickú kampaň hrubým zneužívaním verejného priestoru. A je to zároveň ďalší dôvod na to, aby na Slovensku biznismeni raz a navždy stratili moc zneužívať verejné zdroje.

Slovensko urgentne potrebuje systém jednej verejnej zdravotnej poisťovne a potrebuje ho nielen kvôli udržateľnosti slovenského zdravotníctva, ale aj kvôli udržateľnosti slovenskej demokracie. Kampaň „nie som ovca“ nie je nebezpečná preto, lebo robí z ľudí baranov, ale preto, lebo premieňa našu krehkú demokraciu na celkom otvorenú, arogantnú a desivú oligarchiu.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Komentáre

Obrázok používateľa Anonymný
#1
(neuvedené)
12. september 2012, 08:10
"Kampaň "nie som ovca" nie je nebezpečná preto, lebo robí z ľudí baranov, ale preto, lebo premieňa našu krehkú demokraciu na celkom otvorenú, arogantnú a desivú oligarchiu." Ľuboš Blaha

*******************************

Ja by som to pozmenila "nie som ovca", ale som somár, lebo chcem dať Dôvere z Penty milióny eur z peňazí daňových poplatníkov!!!

Poslanec Rado Procházka navrhol ústavne čisté riešenie, aby sa zrušilo financovanie zo zdravotného poistenia (aké je aj v iných štátoch) a túto úlohu prevzal štát financovaním zdravotníctva priamo zo štátneho rozpočtu. Takto by nebola potrebná žiadna poisťovňa a žiadne odškodňovanie pentiakov a inej chamtivej buržoáznej čvargy!

Lenže ako by potom "červení maseratovci" splnili záväzky z Vazovovej a iných konšpiračných lokalít dané Pente? Tak to ani srnka netuší pán Bláhovy poslanec!

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
12. september 2012, 09:21
Kde sa môžem prihlásiť do 2.piliera ako 70-ročný ? Veľmi túžim zvýšiť si dôchodok /a to nie robením ovce v reklame/.
Obrázok používateľa Anonymný
#2
(neuvedené)
12. september 2012, 10:31
Za žiadnu preto, lebo ak by bolo zdravotníctvo financované z daní v rámci štátneho rozpočtu a dane by boli nedajbože dokonca progresívne, bohatí by prispievali na zdravotníctvo viac ako chudobní (teraz je horná hranica odvodu) a to je predsa tá skutočná solidarita, všakže. Teraz ma však zaujíma hlavne spôsob riešenia, pretože ak jednou z alternatív je odkúpenie Dôvery a Unionu... radšej rýchlo končím.
Obrázok používateľa Anonymný
#3
(neuvedené)
12. september 2012, 10:49
Vrátil som sa z lekárne a som riadne napálený, musel som v plnej výške platiť lieky na cukrovku, poisťovne na reklamu a klamanie občanov majú prostriedky ale vybraté peniaze na zdravotnú starostlivosť nie?Kde zmizli ?Touto reklamou si s nás robia srandu.Treba si uvedomiť že žiadna poisťovňa ešte nikoho nevyliečila, k tomu predsa máme lekárov.PRETO SOM ZA OKAMŽITÉ ZRUŠENIE ZDRAVOTNÝCH POITOVNÍ.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
12. september 2012, 11:14
Som za žiadnu zdravotnú poisťovňu Za žiadnu preto, lebo ak by bolo zdravotníctvo financované z daní v rámci štátneho rozpočtu a dane by boli nedajbože dokonca progresívne, bohatí by prispievali na zdravotníctvo viac ako chudobní (teraz je horná hranica odvodu) a to je predsa tá skutočná solidarita, všakže. Teraz ma však zaujíma hlavne spôsob riešenia, pretože ak jednou z alternatív je odkúpenie Dôvery a Unionu... radšej rýchlo končím. Imrich Juhár

***********************

Keď treba, tak sa vieme zhodnúť aj na podstatných veciach.

Bismarkov poisťovací systém bol dobrý na udržanie v kľude proletariátu.(Smerákom ide o sociálny zmier)

Lenže vôbec nebol spravodlivý, to veľmi dobre vie aj poslanec Ľubo Blaha!

Veď nech si spomenie, že Staněk, Orosz a jeho otec robili petiícu za verejné zdravotníctvo. Ak má byť zdravotníctvo verejné, tak aj nech je financované z verejných zdrojov, nie z úlupených 14% odvodov od každého zemestnanca!

Nech konečne platia buržuji zvláštnú formu daní za proletárov, ktorých vykorisťujú do zdravotného štátneho fondu na ministerstve financií!

Preto aj ja som za financovanie verejného zdravotníctva priamo zo štátneho rozpočtu!!!

Problém je v tom, že v parlamente nie je žiadna ľavicová strana, ktorá by to presadila, ale len farebná buržoázna čvarga!

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
12. september 2012, 11:23
"Touto reklamou si s nás robia srandu.Treba si uvedomiť že žiadna poisťovňa ešte nikoho nevyliečila, k tomu predsa máme lekárov.PRETO SOM ZA OKAMŽITÉ ZRUŠENIE ZDRAVOTNÝCH POITOVNÍ." jaro

*************************

Poisťovne sú len na odčerpávanie financií, ktoré v zdravotnícve zúfalo chýbajú.

A to (4% na réžiu = buržoázny každodenný blahobyt) a nezdanený zisk (koncoročný blahobyt). A vy somári poistenci plaťte!

A ono je to o tom. Myslíte si, že to poslanec Blaha nevie, alebo je tak naivne Bláhový?

Obrázok používateľa Anonymný
#5
(neuvedené)
12. september 2012, 12:07
Nemozu to urobit cisto, stale musia mastne vyplatit finacne elity z tych poistovni. Ono by sa vela veci dalo urobit cisto a elegantne, lenze potom by nasledna medialna smrst (financovana zaujmovymi skupinami) rozbila smer. Zo strany smeru je takyto pristup sice pokrytecky, ale asi sa nikdy nedockame vyhlasenia typu "Viete co ludia, nemozme to spravit pre obcanov najvyhodnejsie, lebo by nas finacne elity zruinovali..." Nemusi to byt len priamo zo statneho rozpoctu, v nasom legislativnom bordeli sa urcite da prijat nejaky zakon, ktory by odklonil vsetkych poistencov zo sukromnych do verejnej poistovne a sukromne poistovne by nasledne mohli poskytovat bezne trhove sluzby (podobne ako sa da urcite zmenit adresat ked clovek plati dane). My sme prilis mala krajina na to, aby tu boli taketo veci rozdrobene (decentralizacia a privatizacia su pekne veci, len treba poznat mieru). Na taketo veci (zdravotnictvo ale i dochodky) by bohate stacili 2 fondy, ktore by len presuvali peniaze z jednej strany na druhu. Podla mojho nazoru je tu ale prilis vela veci dosratych, takze taketo kozmeticke zmeny a jednotlive zasahy do systemu nevyriesia nic...
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
12. september 2012, 12:22
"Na taketo veci (zdravotnictvo ale i dochodky) by bohate stacili 2 fondy, ktore by len presuvali peniaze z jednej strany na druhu. Podla mojho nazoru je tu ale prilis vela veci dosratych, takze taketo kozmeticke zmeny a jednotlive zasahy do systemu nevyriesia nic..." Southbay

*********************

Presne ste to vystihli podstatu problému. Som rada, že sa ľuďom postupne konečne otvárajú oči. Treba červených maseratovcov poslať za Mečiarom! Lenže na to by tu musela byť silný radikálna ľavicová strana s masovou podporou obyvateľstva!

Obrázok používateľa Anonymný
#6
(neuvedené)
12. september 2012, 12:56
Ak je viac poistovni tvori sa konkurencia a snaha ako tak poskytnut lepsie sluzby alebo benefity. Ak to bude zase v statnych rukach nemusime sa bat ze zisk cez nezmyselne tendre pretecie zase niekam inam. A ak som dobre videl na internete kampad nieje financovana zo zdrojov poistovne, ktore su od nas poistencov, Aspon tak je to uvadzane na konci kampane.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
12. september 2012, 15:03
jeden z baranov sa ozval....lol, konkurencia, táto formulka neplatí v tomto zdivočelom a zglobalizovanom svete
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
13. september 2012, 02:16
Uplne nesuhlasim Ak je viac poistovni tvori sa konkurencia a snaha ako tak poskytnut lepsie sluzby alebo benefity. Ak to bude zase v statnych rukach nemusime sa bat ze zisk cez nezmyselne tendre pretecie zase niekam inam. A ak som dobre videl na internete kampad nieje financovana zo zdrojov poistovne, ktore su od nas poistencov, Aspon tak je to uvadzane na konci kampane. Jozef

**************************

Konkurencia je veľkoburžoázny blaf, pre truľov, ktorí tomu naivne uveria!!!

Zásluhou takýchto pripečených a mentálne retardovaných, či dokonca nerozmýšľajúcich ľahostajným individuám stále existuje na Slovensku libertariánsky kapitalizmus!!!

Keby Smer bol aspoň trochu ľavicovou stranou, tak všetky zdravotné poisťovne premení zákonom na doplnkové, pre nadštandard (osobná slúžka, 3D TV, a iné nadštandardné nezdravotnícke stupidnosti)!

Výslovne zdravotná starostlivosť a lieky by bola hradená výlučne zo štátneho rozpočtu z toho, čo by vykorisťujúci buržuji platili z nadpráce (ulúpeného zisku) ako povinný štátom vyrúbený odvod do štátneho fondu určený na zdravotnú starostlivosť!

Obrázok používateľa masmil@montisro.sk
#9
Milan Mašcuch
13. september 2012, 06:16
Aj chcem jednu zdravotnú poisťovňu. Bol som jeden z prvých ktorí sa stali klientmi Dôvery, predtým VŽP, ktorá mi sľubovala viaceré benefity, ktoré som vzhľadom na svoj vek vtedy nepotreboval. Neskôr od benefitov nenápadne odstúpili a vlastne mi poskytli akurát oznámenia o tom, kedy mám ktorú povinnú LP. Aj keď oneskorene, predsa len som z tejto ZP vystúpil.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
13. september 2012, 07:00
Súhlas Aj chcem jednu zdravotnú poisťovňu. Bol som jeden z prvých ktorí sa stali klientmi Dôvery, ..., predsa len som z tejto ZP vystúpil. Milan Mašcuch

***************************

Nepotrebujeme žiadnu zdravotnú poisťovňu a príživníkov na nej! Ale fungujúci veľmi dobre štát a potom bude fungujúce aj zdravotníctvo!

Obrázok používateľa Anonymný
#10
(neuvedené)
15. september 2012, 20:44
Do diskusie o ovciach a baranoch na Slovensku sa nebudem zapájať, SOM RYBA!, keby aj slovenské ovce a barany boli rybami, tak by vedeli, že plávajú v jednej vode, v ktorej sú iba PACIENTI a tí potrebujú funkčné zdravotníctvo a nerátajú počet poisťovní ? aj preto by ma zaujímalo, aký je podiel ovčích odvodov na financovaní ANTI-OVČEJ kampane, ako aj to, prečo práve VLKOM záleží na tom, aby sme sa skôr cítili ako ovce, než ako pacienti ....
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
16. september 2012, 04:52
Urobte všetko preto, aby bola jedna poisťovňa, ľudia to chcú. Pozrite sa na obchody s liekmi ex Uhliarika, kde ich predáva za aké ceny, kto zásobuje lekárne je tam iba Uhliarik?
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
16. september 2012, 10:57
"peniaze do zdravotníctva a nie na účty podvodníkov. Pozrite sa na obchody s liekmi ex Uhliarika, kde ich predáva za aké ceny, kto zásobuje lekárne je tam iba Uhliarik? " nela

*********************

Nepotrebujeme žiadnu zdravotnú poisťovňu a príživníkov na nej! Ale fungujúci veľmi dobre štát a potom bude fungujúce aj zdravotníctvo! Ani riešiť to kto ukradol viac, lebo je to nevratný proces.

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
17. september 2012, 17:11
A tie tančeky okolo odkúpenia poisťovní, nuž, iba ak by Smer chcel v budúcom volebnom období vyvlastniť pánov majiteľov Dôvery a Unionky, ale tomu sám neverím. Medzikrok v rámci možností to áno, ale čo ďalej?

Inak, rovina "jednej poisťovne" sa stále pohybuje na horizontálnej úrovni kapitalizmu ako "poisťovania si zdravia", v skutočnosti by malo ísť o to, čo Imro píše - o solidárne vkladanie odvodov do zdravotníctva, pretože každý raz bude chorý, starý, nevládny...
Obrázok používateľa Anonymný
#4
(neuvedené)
28. september 2012, 03:41
Kastráti, hláste sa u súdruha žinčicu.
Obrázok používateľa Anonymný
#8
(neuvedené)
30. september 2012, 15:30
Už je načase urobiť nejaké antireklamy, aby tí barani nás nemuseli presviedčať, že nie sú ovce...
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
08. október 2012, 17:22
doktori nekradli,bolo by na všetko.

Stránky

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984