Mal Izrael dôvod, že sa nezúčastnil hľadania zrúteného Airbusu A320?

Počet zobrazení: 3578

Lietadlo A320 patriace EgyptAir padlo vo štvrtok ráno počas letu z Paríža do Káhiry, blízko  egyptských brehov, do mora. Krátko po preniknutí do egyptského vzdušného priestoru o 2. 37 hod. odrazu zmenilo smer letu doľava, o 90 stupňov a hneď potom urobilo prudkú kompletnú otáčku doprava. O niekoľko sekúnd lietadlo rýchlo kleslo strmhlav dole z 37 000 stôp na 15 000 stôp a krátko potom na 9 000 stôp. Vtedy aj nečakane zmizlo z radaru, pričom posledný rádiový kontakt posádky sa konal s gréckou kontrolnou vežou o 2. 26 hod.

Oficiálne sa tvrdí, že príčinou zrútenia lietadla bola technická chyba alebo teroristický útok.

Existuje ale ešte jedna možná príčina pádu A320. Leteckí experti poznajú takzvaný erratický letový manéver. Ide tu o vyhýbací manéver – najprv prudko doľava a následne doprava. V takom prípade ide o pokus vyhnúť sa nejakému objektu, ktorý nečakane letí oproti lietadlu a hrozí kolízia, napríklad s raketou.

V tejto súvislosti je veľmi zaujímavé, ak sa dozvieme, že len deň predtým ohlásilo izraelské vojenské námorníctvo úspešný test raketového obranného systému, pracujúceho na mori.

Ariel Shir, veliteľ operačných systémov izraelského námorníctva potvrdil, že tento systém úspešne zasiahol viaceré ciele nad morom, v priestore medzi Egyptom a Izraelom.

Preto je možné, že v priebehu ďalšieho izraelského raketového testu nad morom izraelská raketa „omylom“ zasiahla vo štvrtok ráno, niekedy okolo 2. 37 hod., lietadlo patriace EgyptAir. Takto by bol aj nečakaný vyhýbací manéver nešťastného lietadla vysvetlený.

Ak by to bolo tak, tak je „pochopitelné“ , že izraelské námorníctvo by niečo také nikdy nepriznalo. Vysvetlenie pádu lietadla ako dôsledok aktu teroristov by bolo v takom prípade  pre Izrael veľmi vhodnou tézou.

Ak bol airbus A320, takýmto spôsobom stiahnuty z oblohy do vôd Stredozemného mora, tak možno len obligátne a vecne konštatovať, že lietadlo bolo v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. Doletelo práve tam a vtedy, kde a keď izraelské námorníctvo realizovalo svoje raketové testy.

Ešte dodám, že niečo také by sa nestalo po prvý raz, že nejaké civilné lietadlo bolo omylom zostrelené armádnymi zložkami. Ako príklad uvediem let 870, lietadla Douglas DC-9, ktoré 27. júna 1980 zostrelilo NATO vojenské lietadlo, zhodou okolností tiež nad Stredozemným morom a tiež raketou a tiež omylom. Veliteľstvo NATO to priznalo až po dlhom čase, keď sa to už pred verejnosťou nedalo zakryť.

Ešte jeden príklad z 3. júla 1988, keď vojenská loď patriaca USA zostrelila raketou iránsky airbus s 290 cestujúcimi, letiaci z Teheránu do Dubaia. Zrútil sa do Perzského zálivu. Oveľa neskôr Washington priznal, že posádka lode omylom identifikovala lietadlo ako nepriateľský, útočiaci letový objekt.

Gréci a Egypťania hneď začali s hľadaním trosiek lietadla A320 – Izrael sa ale hľadania nezúčastnil! Ten Izrael, ktorý v podobných prípadoch vždy rýchlo reaguje a chce vždy všetko rýchlo vedieť.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984