Reklama
Reklama

Za „demáče“ jako za „totáče“

Počet zobrazení: 1159

Na facebookovém profilu slovenské „veřejnoprávní“ radiotelevize RTVS se dočítám: „YouTube zmazal kompletný archív Svobodného vysílače. Populárny web patriaci gigantu Google zasadil vážnu ranu českej dezinformačnej scéne, keď zmazal kompletný archív rádia Svobodný vysílač, obdoby slovenského Slobodného vysielača. Podobne ako v slovenskom prípade ide o médium, ktoré sa vezie na proruskej a protizápadnej vlne a pravidelne zverejňuje zmanipulované informácie.“ Již dle slovníku je vidno, že redaktoři RTVS na svých místech seděli již před 30 a více lety, což dokládám citátem z tehdejší doby (porovnejte význam obou zpráv a jejich slovník): „Smyslem ideodiverzní vysílačky Rádio Svobodná Evropa je ovlivňovat postoje a jednání jednotlivců, skupin osob a obyvatelstva určité zájmové oblasti či rozhodovacích center ve smyslu zahraniční politiky USA a dále směřují k podrývání obranyschopnosti ČSSR a Varšavské smlouvy a oslabování politických, hospodářských a vojenských pozic protivníka. Proto se doporučuje, aby byla těmto štváčům zasazena rána ještě intenzivnějším rušením jejich vysílačky.“ (Marek Junek: Rádio Svobodná Evropa, dokumenty)

V roce 1989 posedla naši zemi horečka idealismu s představou, že heslo „Pravda vítězí“ na naší prezidentské standartě bude konečně znamenat, že díky naprosté svobodě slova a kritickému sítu okolní reality si kdokoli bude moci svobodně ujasnit, které médium mu říká pravdu a které lež – a v jakém poměru. Dnes zjišťujeme, že to byl jen sen a že ačkoli nástroje se modernizují, zásadní praktiky každého režimu zůstávají stejné: za pravdu se nebojuje větší kvalitou obsahu i formy vypouštěných informací – ale prostě tím, že se oponent smaže.

(Status na FB 18. 8. 2018)

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Blogy a statusy