Archív článkov

Ak malo grécke referendum za cieľ, aby eskalovalo vývoj gréckej krízy a vyviedlo krajinu, ale aj Európsku úniu zo slepej uličky, tak splnilo svoj účel. Ukazuje sa však, že možno až také jednoduché to nebude. Európska politika má totiž až obdivuhodnú zotrvačnosť a jej schopnosť nájsť cestu zo slepej uličky nastane až vtedy, keď vyčerpá všetky ostatné možnosti. Poďme teda...



Pokud jde o dnešní Řecko, „rozsah kapitulace a absurdita politické situace toho, kdo je sleduje zvenku, možná poněkud zarazí“. Sama řecká „levice však  právě to čekala už měsíce“, píše Michael Chessum v britském New Statesman.

Většinou dokonce Tsiprase „podezírala, že to prodá už mnohem dřív“. Teď se v otázce, „proč se neohnul už v...

Mezinárodní měnový fond trvá na odpisu výrazné části řeckých dluhů. Dal jasně najevo, že jinak se nebude moci zapojit do dohod, které byly dojednány 13. července v Bruselu, protože tento dluh je nesplatitelný. Německo však odpis dluhu výslovně odmítá a chce tak Řeky přinutit, aby co nejrychleji získali v privatizaci 50 miliard euro (skoro 1,4 bilionu korun, víc než český...

Odmietnutie úsporných opatrení v referende znamenalo pre Grékov nečakaný vstup do sféry neideológie. Možných obáv o ďalšom vývoji je toľko, že predvídateľnosť a schopnosť zorientovať sa celkom utopila neistota.  Šesťdesiat percent odvážnych hlasov, ktoré sa vyslovili za zastavenie škrtov, dnes striedajú prieskumy, že až polovica Grékov sa bojí odchodu z eurozóny. A čo je...

Poukazovaním na nesolventnosť Grécka v minulosti sa v médiách vyvoláva dojem, že za krízou eurozóny sú obvyklí, nepolepšiteľní vinníci. Tým sa zakrývajú štrukturálne chyby eurozóny stojacej na spoločnej mene bez toho, aby sa v nej vyrovnávali rozdiely, vytvárala rovnakosť šancí a presadzovala sociálna spravodlivosť. Už v jej začiatkoch, v roku 1998, upozorňovala Die...

Za jasotu médií hlavného prúdu sa 18. až 21. júna v Bratislave uskutočnilo stretnutie GLOBSEC 2015. Bol to už deviaty zraz nadšených transatlantistov, ktorí vystupujú pod honosným názvom vyvolávajúcim zdanie, že ide o globálnu bezpečnosť. Politický marketing je zameraný predovšetkým na manipuláciu más. Ľudí spupne považuje za naivný, neuvažujúci dav, ktorý sa podriadi...

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984