Mám faktickú 5... (Boj o dôchodky)

Na rokovaní parlamentu o novele zákona o sociálnom poistení poslanec Ľuboš Blaha (SMER-SD) vo faktických poznámkach ukázal, čo a koho záujmy pri obrane druhého piliera opoziční poslanci zastávajú.
Počet zobrazení: 4708
lubos_blaha.JPG

Pán kolega Kaník, vaša dôchodková reforma, dnes už je to úplne jasné, bol jeden obludný neoliberálny experiment, ktorý dočista zlyhal. To bolo to sociálne inžinierstvo, o ktorom vy hovoríte. Sociálne inžinierstvo par excellence! Kde ho mali vo svete?! V Čile za Pinocheta, za fašistu. To je úžasné! V Argentíne za Menema. To už je len úžasný vzor! Pán kolega, tento neoliberálny experiment dočista zlyhal. Od počiatku bolo jasné, že tento experiment je maximálne nespravodlivý, pretože berie peniaze z prvého piliera - tam, kde sa mali rozdeľovať solidárne aj pre chudobných ľudí. A tým chudobným berie, aby dal do druhého piliera, kde si majú šetriť na svoje bohaté a lepšie dôchodky tí bohatí ľudia. No toto je už - vy ste hovorili slovo zlodej? - toto je zlodejina par excellence, pán kolega. Vy ste vykradli štát! To Gorila v porovnaním s týmto je len malinkým roztomilým zvieratkom. Vy ste vykradli štát, pán kolega. To nespravil nikto v celej Európe, okrem zopár postkomunistických štátov, ktoré to dneska opúšťajú. Západná Európa - pozrite sa niekedy do západnej Európy. Nikto nikdy by si takéto niečo nedovolil, navyše bez súhlasu opozície, čo ste vtedy vy spravili.
Čiže, pán kolega Kaník, toto je len čistý biznis pre DSS-ky, čistý podvod na občanoch. Gigantický podvod historických rozmerov. Konečne sa toto končí! Konečne!! (Potlesk.)

Pán kolega Brocka, iba dve poznámky. Prvá sa týka toho demografického vývoja. Ja mám pocit, že vy tú tému demografického vývoja, ktorý je skutočne negatívny, zneužívate a využívate na svoju demagógiu, pretože zobrať demografický vývoj ako izolovaný faktor nedáva zmysel. Tam sú iné faktory, ktoré môžu prispievať k tomu, aby tie dôchodky boli na nejakej úrovni: to je zamestnanosť, to je produktivita práce, to je hospodársky rast atď. Pretože keby platila iba primitívna rovnica medzi tým, že máme menej detí a veľa starších ľudí, tak India má najlepšie dôchodky a Nórsko má najnižšie. Čiže uvedomme si, že naozaj nemôžeme zneužívať iba túto jednu izolovanú položku. Druhá vec: ten ideový spor medzi zástancami solidarity a zásluhovosti je pochopiteľne legitímny a ja osobne som zástanca väčšej solidarity v rámci dôchodkového systému, ale rešpektujem, môžeme sa baviť aj o väčšej zásluhovosti. Ale na to existujú rôzne mechanizmy: aj ten bismarckovský systém je veľmi zásluhový; môžeme sa baviť o švédskom modeli, ktorý hovorí o virtuálnych účtoch, ale vo verejnom fonde... Naozaj nie je dôvod, aby sme vytvárali súkromný biznis pre dôchodkové správcovské spoločnosti. Dá sa to naozaj robiť aj inteligentnejšie. Odporúčame švédsky príklad, ktorý by ste si mohli naštudovať a skôr sa nechať inšpirovať týmto príkladom. Ďakujem.

Pán kolega Kaník, ja iba krátko k tej výnosnosti druhého piliera, ktorej ste sa venovali. A nečudujem sa, že ste sa jej venovali takto silne, pretože to je naozaj trapas. To je naozaj trapas, tá výnosnosť. Pretože to, že tá vaša dôchodková reforma bola nespravodlivá, a že z nej bohatí bohatnú a chudobní chudobnejú, to je jasné. To, že je nehospodárna, a  že ide veľa zdrojov na reklamu atď., že administratívne sa to neopláca, to je takisto jasné. To, že to nie je štandardné vo svete, vo vyspelom svete alebo vo vyspelej Európe, to je takisto jasné. Tam by som len podotkol, že som si schválne pozrel tie štáty, ktoré to majú. Hovorili ste - tridsať štátov. Salvador, Peru, Uruguaj, Bolívia, Chile, Argentína, Kazachstan. Pán kolega, aj Borat je tam možno poistený, v tom Kazachstane v druhom pilieri... Toto sú štáty, ktoré majú druhý pilier. Neštandardné. Vo vyspelom svete niečo absolútne neštandardné. Ale bola tu predsa posledná barlička, že je tam výnosnosť pre sporiteľov. No žiadna výnosnosť tam nie je. Vy tu hovoríte o bežcovi, ktorému useknú jednu nohu. Ale veď vy ste usekli jednu nohu štátu. Vy ste Sociálnej poisťovni usekli jednu nohu. A potom ste kričali, že v Sociálnej poisťovni nie je veľa peňazí. Tak ste sprivatizovali štátny majetok. Opäť ste usekli nohy štátu. A potom ste kričali, že nie sú peniaze. Že je štát zadlžený. Že konsolidujme. A tak ďalej chcete usekávať a brať ľuďom sociálne dávky. To je váš liek - štát treba decimovať. Toto je naozaj riešenie, páni kolegovia? Nie. Toto nie je riešenie pre normálnu, humánnu, modernú politiku, ktorá je zaužívaná v Európskej únii. A pán Kaník, posledná vec. Použili ste viackrát slovo „pracujúci“, „bežní ľudia“ atď. - chvíľku som mal taký pocit, že tu hovorí Kim Čong-il, ale hovoril Augusto Pinochet. Ďakujem. (Potlesk).

Pán kolega Osuský, začali ste tým, že ste hovorili o olympiáde, tak mi napadlo to známe olympijské heslo: „Nie je dôležité vyhrať, ale zúčastniť sa.“ A mám pocit, že vy tak trošku chápete aj ten druhý pilier ako olympiádu - treba sa zúčastniť a nie je dôležité, aby boli nejaké výnosy. Treba tých ľudí tam nahnať a je úplne jedno, že na tom zbankrotujú a nebudú mať žiadne dôchodky. To je ten váš princíp. A ja tomu hovorím, že je to nefér. No a druhá poznámka: keď ste hovorili o tom neomarxizme a produktivite práce, že iba neomarxisti kritizujú tento druhý pilier... Čítali ste niekedy takého pomerne „neznámeho“ ekonóma Josepha Stiglitza, nositeľa Nobelovej ceny? Čo hovoril o druhom pilieri? Čítali ste Petera Orszaga? Čo hovoril o druhom pilieri? Hovorili obidvaja, že je to jeden čistý podvod a nezmysel. Pán kolega, menej tárať, viacej čítať, čítať a čítať. Ďakujem. (Potlesk.)

Pán kolega Kaník, ja mám taký pocit, že vy už len tretíkrát sa snažíte hovoriť dookola to isté, že to už je len čistá obštrukcia a už by som bol rád, keby ste na seba aplikovali princíp trikrát a dosť. Dúfam, že sa vám to podarí. Ja nebudem reagovať na tie vaše dokola sa opakujúce pseudoargumenty, iba tam, kde ste zmienili moje meno, skúsim aspoň stručne. Vy ste hovorili, že ten čílsky model, ktorý ste zaviedli a ktorý ja nazývam podvodom, že tu je rozpor v tom, že zároveň kolegyne zo SMER-u neodmietajú kapitalizáciu a sporenie, ak som vás správne pochopil. Teda, nepočúval som vás, bolo mi to takto povedané. Vysvetlím vám to. Existujú rôzne spôsoby ako sporiť a zároveň odmietať ten váš čílsky model. Je to napríklad spôsob, ktorý používajú vo Švédsku. Že máme verejný fond a v rámci toho verejného fondu existujú virtuálne, hypotetické účty sporiteľov a tie sa kapitalizujú, ale ide o to, že švédsky štát sa nezbavuje kontroly nad investičnými tokmi vo svojej krajine. To znamená: neprivatizuje tento systém a nevytvára biznis pre DSS-ky. To je jeden z modelov. Iný model - beveridgeovský model: to znamená, že dáme jeden solidárny balík a necháme na ľudí, či sa chcú pripoistiť v rámci druhého, to jest podnikového alebo v rámci tretieho, komerčného pripoistenia. Tam je tá vaša sloboda, ktorú chcete, čiže neviem, o čo vlastne ide. Vy chcete, aby ľudia povinne odvádzali peniaze, si to uvedomte, povinne odvádzali peniaze nejakej súkromnej korporácii, ktorá si z toho vytvára zisky. To je ten podvod. Preto tomu hovorím podvod, pán kolega. Takže, aby sme sa rozumeli. No a, samozrejme, existujú aj rôzne východiská v rámci diskusie, aj v SMER-e, že koľko percent má byť v druhom pilieri. Sú kolegovia, ktorí chcú 4 %, ktorí chcú 6 %... Ja chcem 0 %. Ja osobne chcem 0 %, a to je moje východisko do diskusie a myslím, že je legitímne, pretože je legitímne vo väčšine štátov Európskej únie. Ďakujem.

Ďakujem pekne, pani poslankyňa Vaľová, za veľmi zaujímavý príhovor. Ja naozaj obdivujem  - v dobrom - vašu trpezlivosť vysvetľovať tuná pánom zmeny v dôchodkovom systéme, pretože, popravde, ja si myslím, že tuto pánom z opozície vôbec nezáleží na sporiteľoch v druhom pilieri. Jediné, na čom im záleží, sú akcionári a vlastníci DSS-iek, najbohatší ľudia, jedno percento ľudí, mamonári, arogantní, rozšafní boháči. To sú tí, na ktorých im záleží a vôbec nie na ľuďoch. Ich pohľad je pohľadom vlastníkov, ľudí ako pán Kaník. Ten má na svojom účte určite veľmi veľa peňazí. Určite má akcie v rôznych podnikoch, podniká atď. To je jeho pohľad aj pohľad ďalšieho asi percenta ľudí. Ale je tu pohľad ľudí, ktorí nevlastnia nič a tých je na Slovensku väčšina. Jediné vlastníctvo, ktorí títo ľudia majú (90 % ľudí na Slovensku), jediné ich vlastníctvo sú sociálne práva, t. j. že majú prístup k vzdelaniu, že majú prístup k verejnému zdravotníctvu a že majú garantované dôchodky a ďalšie a ďalšie sociálne práva. Babička Marienka, ktorá je v prvom pilieri, by si v živote nenašetrila na dôchodok, ale má ho, vďaka tomu, že tu existuje niečo ako solidarita, prerozdelenie, že aj ujo Ľudovít, ktorý je v prvom pilieri, že aj od uja Ľudovíta idú peniaze a prerozdelia sa babičke Marienke. Ale keď ujo Ľudovít pôjde do druhého piliera, na prerozdelenie bude menej a čo teda robíme babičke Marienke? Vyvlastňujeme ju, pán kolega Kaník. Vy ste vyvlastnili chudobných ľudí na Slovensku!

Pán kolega Štefanec, začali ste zmienkou o demografickej kríze. Čo je v poriadku. Demografická kríza prebieha, len mne stále nie je jasné, v čom má ten čílsky model pomôcť pri riešení demografickej krízy. Logicky: máme jeden pilier solidárny. Vďaka tomu bohatí ľudia prispievajú na dôchodky tých ľudí, ktorí by si v živote nenašetrili. To je prvý pilier. Pay as you go. Keď teraz zavedieme druhý pilier, ako ste vy zaviedli ten čílsky model, čo z toho vzíde? Vzíde z toho to, že z prvého piliera sa odlejú peniaze na účty tých bohatších ľudí, ktorí z toho prvého piliera vystúpia a tým pádom bude ešte menej peňazí v prvom pilieri na prerozdeľovanie tým chudobnejším. Nijako nenavyšujeme tie prostriedky. Iba oberáme chudobnejších ľudí o ich dôchodky. Čiže vaše riešenie vlastne je takou radou pre bohatých: utekajte preč a zachráň sa kto môžeš. To je vaše riešenie demografickej krízy, ktoré vlastne znamená pre väčšinu spoločnosti, zhruba 80 %, že nebudú mať ani na slanú vodu. To je vaše riešenie. No a posledná poznámka z hľadiska tej istoty tých dôchodkov. No ja osobne by som určite viac dôveroval štátu ako povedzme Enronu. Enron skrachoval. Skrachovalo veľmi veľa firiem vo svete. Čiže rozhodne väčšou istotou je štát ako trh. Ďakujem.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Komentáre

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
07. august 2012, 14:17
Plne súhlasím s JFK. Mám ďalšie nápady, ako si s JFK zabezpečíme vlastné dôchodky: už túto zimu vyženieme všetkých dôchodcov do lesa, do jari ich požerú medvede a my usporiadame pre nemeckých papalášov poľovačky. V ďaľšej etape necháme všetkých nezamestnaných, ktorí sú viac ako dva mesiace bez práce bez podpory ( tú využijeme na "investičné stimuly" pre zahraničných investorov, ktorí už dlho túžia investovať do golfových ihrísk na Slovensku) prilákame tak solventnú klientelu a bakšiše si odložíme na staré kolená. Úplne najlepšie dôchodkové zabezpečenie nám však už vyfúkli poslaneckí fanúškovia II. pilieru: promilové provízie z miliard vyvezených do zahraničia niekoľkým hochštaplerom zabezpečia "teplú" jeseň života. Nechápem, ako ten drúk Blaho neprišiel na také jednoduché riešenia...
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
07. august 2012, 14:27
...na jar, keď možno hlúposť zakvitne, bola by to prekrásna a voňavá idylka: prvý pilier je deficitný ( možno preto, že ste polovicu z neho odcudzili...), druhý piliér je evidentne stratový ( štát platí za svoje dlhopisy 4,5%, DSS "zarábajú sporiteľom -0,8%) rozdiel 5,3% skonzumovaný DSS je čistou stratou budúcich "vtipných" dôchodcov. Chcel by som byť pri tom, keď tých bubákov budú vyplácať: možno budú mať šťastie a za 30 ročné dôchodkové sporenie si kúpia aspoň vlastnú kremáciu ( aby neostali ležať v hromadných hroboch).
Obrázok používateľa Anonymný
#8
(neuvedené)
08. august 2012, 03:49
Vážený Smer, prosím Vás len o jedno. Bez akýchkoľvek rituálnych tančekov (takých ako predvádzal p.Zala na besede v Klube Nového slova), povedzte nám priamo, o čo sa tu hrá. Snáď to "my, jednoduchí voliči" (autor:JFK) pochopíme. Kydy o istotách si nechajte. Mám z prvej ruky, že v nemenovanom domove dôchodcov idú zvyšovať poplatky (takže do toho lesa p. Jánošovský asi pôjdu). A to pred voľbami tam dobrá teta Tomanová osobne sľubovala pravý opak. Ale je po voľbách, zvykáme si...
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
08. august 2012, 09:32

"Ale vysvetlite predtým, ako chcete, aby boli riešené dôchodky o 20 - 30 a viac rokov, keď bude viac dôchodcov a menej pracujúcich, ako teraz, ke´d už teraz I. pilier je stratový, a to aj keby sme nemali II. pilier. Pán Blaha, navrhnite riešenia a nie len trepať za účelom zapáčiť sa šěfovi." JFK

************************

JFK, uvedomte si Ľubošové postavenie. Skončil druhý pod čiarou! Ak si bude príliš otrárať hubu, tak mu to Róbertko zráta raz,dva.

Navyše prečo rýpete do Blahu, ktorý (a nestratil rozum v poslednom čase?) nie je členom Smeru!

Rýpte do tých 2x40 lúpežníkov v parlamente so smeráckymi preukazmi! Lenže z tých ******* ani jeden nenapíše článok do novín, ani sa "nedá prehovoriť" ísť do rozhlasu, alebo televízií hájiť neobhájiteľné!

Zvykli sme si byť biť koňa, ktorý ťahá ako vládze, ale do tých darebáckych sa nikto neodváži zastarať, nie to ešte ich udrieť, aby aj oni konečne zabrali!

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
08. august 2012, 09:36
Zvykli sme si biť koňa, ktorý ťahá ako vládze, ale do tých darebáckych "koní" sa nikto neodváži zastarať, nie to ešte ich udrieť, aby aj oni konečne zabrali!
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
08. august 2012, 09:57

"Plakat nad tym ,ze bude malo pracujucich pri 400 000 nezamestanych moze fakt len ten kto stratil rozum.Alebo genius? Ktory vie ze u o 20 -30 rokov tu opar bude socializmus s plnou zamestnanostou? A to si vazne myslis ,ze tu este budu sukromne DSS miekomu nieco vyplacat? Skus rozsvietit.Mozno najdes co si stratil." Chatyv Alkov

********************

O 20-30 rokov tu žiadne DSS nebudú!Skončí to dosť podobne ako s BNG, Horizontom Sk., Drukosom, ktorí tiež sľubovali "pekný" výnos pre sporiteľa, či vkladateľa. A ako skončili? S holými zadkami a bez peňazí, ale s peknými snami, ktoré sa rozplynuli. Potom za to celú zodpovednosť zoberie nejaký "DSS-kársky Frúny", ktorý dosatane 8 rokov, v luxusnej cele s full servisom, po 4 rokoch za vzorné správanie ho prepustia. Pritom 1,5 milióna idiotov zostane štátu na krku, lebo im k polovičnému dôchodku bude musieť dopočítavať ešte sociálnu dávku, aby mali aspoň na zaplatenie účtov!! Tak ako dnešným socialistickým družstevníčkam a i. s extrémne malými dôchodkami!

Tak ako Brigita nezabránila evidentnej zlodejine nebankovkám, tak ani Róbertko nezabráni totálne nezrovnateľne väčšej zlodejine DSS-kám. Lebo ide "len" o veľkopánske "huncútsvo" na úkor naivnej a chamtivej slovenskej lúzy, ktorá aj to znesie!!!!! Tak prečo sa vzrušovať?

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
08. august 2012, 10:07
" Kydy o istotách si nechajte... A to pred voľbami tam dobrá teta Tomanová osobne sľubovala pravý opak. Ale je po voľbách, zvykáme si..." Imrich Juhár

******************

Teta Tomannová je za vodou aj s PhD. spolu s Vaľovou, Mamojkom a Figliarom.

Treba sa modliť k sv. Alžbete (u Krčméryho, či Murgaša v prípade Richt... a spol.) a tá zariadí ako patrónka pokútnych VŠ diplomov všetko!

Všetci majú istoty, že neprídu o poslanecké a ministerské platy, pokútne získané tituly a to, že do roku 2016 tu budeme mať róbertkovcov v plnej paráde! A to sú podľa vás MALÉ ISTOTY?

Obrázok používateľa Anonymný
#9
(neuvedené)
09. august 2012, 09:04
Dozvedel som sa, že poslanci za SAS dali návrh na zvýšenie minimálnej sumy, ktorú musia klienti v domovoch dôchodcov dostať po zaplatení úhrady za služby (§73 ods.2 zák. o sociálnych službách). To by im skutočne pomohlo, zrušenie povinnosti hradiť 50% nákladov je na nič, keď možnosť zvýšenia tu je. Jediný zo Smeru, kto hlasoval za, bola p. Tomanová (ak mám správne informácie). Takže vďaka za to. Ale prečo tento návrh zvyšok Smeru nepodporil? Že by slabé sociálne cítenie?
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
09. august 2012, 11:31
zrušiť 2.pilier, fondy vzniklé tým spôsobom použiť v štátnom rozpočte a ľuďom, čo si šporili, dať taký istý voucher, aký sme dostali za vybudované ekonomické aktíva po roku 1991 v kupónovej privatizácii...

Lenže, Imrich, Smer SD na to "gule nemá", ... veď to vidíš. A nas druhej strane, to by do ulíc vyštvali pravičiari práve takých sociopatov ako nick Inga a boli by umelo vyvolané nepokoje, v tom to je...
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
09. august 2012, 11:34
JFK, keď už urážaš, aspoň maj odvahu sa podpísať - kritizuješ OZAJ múdro - asi by Ti vyhovoval Kelňa s jeho "kua" rétorikou, to ozaj zabralo...
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
09. august 2012, 11:42
Tak tentoraz Imro, bojuješ v malej šarvátke na okraji bitky, ono je toho už tak veľa popleteného, že sa nečudujem:

Do domovov dôchodcov totiž prevažne "pchajú" svojich milovaných príbuzných práve tie bohatšie rodiny, ktoré "potrebujú" byt, dom, predať alebo prenajať,Imro, mám to zas pre zmenu ja z prvej ruky...

A to, že tam do telky vystrčia "tetu" nariekajúcu, že nemá mame možnosť zaplatiť, nuž "biele kone" sú už aj tu, v tejto oblasti, to by bolo treba pozrieť na rodný list tety, či je to ale ozaj jej mamíčka... vieš, Rusi mi vyprávajú príbehy z ich kapitalizmu, tam jednoducho nehľadali bohatší a ziskuchtivejší lacné štátne domovy dôchodcov, tam babičky pravidelne vypadávali akosi záhadne z panelákových vežiakov...
Ale vravím, toto je iba malá šarvátka uprostred obrovskej vojny sociálnych skupín - IDE O ODVOD SÚČASNÝCH DôCHODKOV a o kombajn na peniaze, ktorý z toho majú súkromné akciovky - a ide o skutočné peniaze pre súčasných dôchodcov na september, október ... november ... a mnohí dúfajú, že naozaj ten koniec sveta príde, lebo peňazí v kase niet...

Tým smerom ide hlavný smer vojny, Imrich...
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
09. august 2012, 11:52
Pretože neéxistuje žiadny výstup z nedávneho sčítatia obyvateľstva, ako to je v slovenských domácnostiach, tak nás môžu médiá a pravičiari balamutiť a udierať na naše sociálne ľavicové cítenie:

Chcel by som poznať odpoveď na otázku:
V koľkých domácnostiach žijú pokope aspoň stredná a stará dôchodcovská generácia? Percento ku celku.
V koľkých domácnostiach žijú samostatne starí dôchodcovia a ako bývajú ich príbuzní? Chcem vedieť percento z celku.
Koľko nevládnych a dôchodcov žije v Domoch sociálnych služieb, pričom ich príbuzní sú zaopatrení, mali by jednu izbu pre "starkého", ale je to "pohodlnejšie" odložiť starkých do "ústavu" než denno-denne sa trápiť? Prosím o percento z celku.

Až to budeme vedieť, pani predsedníčka štatistického úradu, potom môžeme túto malú sociálnu šarvátku vyriešiť - dovtedy je to iba hlučká bitka na pozadí tichého, zákerného koristenia penzijných odvodov, ktoré neoliberáli tak umne naprojektovali, až sa socialisti boja pohnúť čímkoľvek...
Najviac sa čudujem vláde a Smeru SD, že tieto štatistiky nemá, ak ak má,m že ich nezverejňuje na bilboardoch,aby to bilo do očú... a aby sme sa ako národ hanbili, že už nevieme žiť s trpiacim príbuzným v jednej domácnosti a že je pre nás ekonomicky pohodlnejšie "odsunúť" ho kamsi do Sociálneho domova.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
09. august 2012, 11:56
ale len ďalej pokračujte, je dôležité trochu nastavovať zrkadlo tým samoľúbim slniečkam zrazu sociálnej pravice v parlamente
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
09. august 2012, 11:58
ale to už asi driemete spravodlivým ľavicovým spánkom...

Súhlasím, že vysielanie by malo byť v priamom prenose, ide o veci verejné a ak náhodou "prekáža" Olympiáda, máme pre ňu športové kanály.
Obrázok používateľa Anonymný
#10
(neuvedené)
10. august 2012, 03:38

V súvislosti so včerajšou diskusiou v TA3, ktorej sa zúčasnil len predseda SDKÚ Frešo, lebo smerací zdása nemajú primeraných oponentov Frešovi. A nakoniec asi nemajú, čo obhajovať, lebo sa už s SDKÚ v podstatných veciach vedia zhodnúť.

Diváci TA3 sa dozvedeli, smeráci na čele s Ficom uznávajú, že prvý pilier je neudržateľný z dôvodu demografie. Čo je totálny nezmysel ako to popísal Chatyv Alkov tu:

"Plakat nad tym ,ze bude malo pracujucich pri 400 000 nezamestanych moze fakt len ten kto stratil rozum.Alebo genius?"

Jeden z Frešových argumentov podporujúcich existenciu DSS je demograficko-krízovú teóriu, ku ktorej sa prikláňa už paradoxne aj stredopravý Smer s Ficom na čele.

Jeden Frešových argumentov spočíval v tom, že sa v B.Bystrickom kraji (s jednou z najvyšších nezamestnanosti v SR) znižuje každoročne v priemere počet žiakov o 1700 v ročníkoch. Pokiaľ by bol až takýto dramatický demografický úbytok obyvateľstva v celej SR, tak by sme sa dopracovali k nasledujúcemu:

úbytok žiakov 1.700 x 8 krajov = 13.600 ročný žiakov ročne.

400.000 nezamestnaných : 13.600 úbytokových žiakov = 29,41 roka

Vzhľadom k tomu, že sa posúva prvý pôrod za 30 rok života prvorodičký tak to je v podstate len jedná generácia!

Takže za 29,4 roka by sme sa dostali s úbytkom obyvateľstva na úroveň, ktorá by bola zhodná s tými 400.000, čo sú na úradoch práce! Hoci by drvivá väčšina veľmi rada robila keby bolo vôbec kde!

Takže demografický argument stojí totálne na vode aj pri takomto veľmi hrubom prepočte!

RESUNE: Ak dáme prácu všetkým nezamestnaným tak žiaden II. zlodejský pilier tu vôbec nepotrebujeme! Práce je dosť v lesníctve, stavebníctve a najmä poľnohospodárstve.

Problémom je len debilný spoločenský "proriadok", či skôr kapitalistický marazmus!

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
10. august 2012, 03:46
Od toho jedného citovaného paragrafu závisí dôstojná existencia veľkého množstva starých ľudí. V tom je pôvab práva, že niekedy jedinou vetou sa dá vyriešiť veľká vec (na rozdiel od Bruselskej legislatívy, ktorá väčšinou ani na 100 stranách nevyrieši nič). Smer mal šancu týmto ľuďom pomôcť. A mimochodom, nie každý je tam "odložený" z rozmaru svojich detí. Život je často dosť zložitý... A keďže všetky ponovembrové vlády sa vy...li na bytový problém, na (naše) byty zúfalo čaká mladá generácia, ktorá nemá kde zakladať rodiny. Kde teda je tá "jedna izba pre starkého"? Nechcem však nanášať ďalší okrajový problém...
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
10. august 2012, 06:11

"...a aby sme sa ako národ hanbili, že už nevieme žiť s trpiacim príbuzným v jednej domácnosti a že je pre nás ekonomicky pohodlnejšie "odsunúť" ho kamsi do Sociálneho domova." Peter Zajac-Vanka

**********************

Pohľad relatívne bohatého bratislavčana je diametrálne odlišný od reálneho pohľadu chudobnej drvivej väčšiny na severe, juhu stredného a na východnom Slovensku!

Zrejme si neuvedomujete, že mladí, aby si zabezpečili strechu nad hlavou, alebo zrekonštruovať chátrajúci dom od rodičov sa museli na 15-20-30 rokov zadĺžiť.

Ak stratia prácu, tak musia za ňou cestovať stovky km, aby im banka nezobrala cez exekútorov strechu nad hlavou.

Potom by sa mohli starať o "trpiacim príbuzným" tak jedine pod mostom, či nadjazdom, ktorý by si mohli "slobodne vybrať"!

Jedná sa o fatálnu sytémovú chybu a vy tu riešime okrajové banálne šarvátky!

DOKEDY???

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
11. august 2012, 11:22
Bože ale ste hlboko klesli! Smer zahlasoval za Kaníkov návrh so 6% pre DSS. Zdá sa, že Ficovci si už vykopali politický hrob u slovenských ľavicových voličov!!!

Stránky

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984