Reklama
Odmena za nákup na ZľavaDňa
Reklama

Počasie obchodnou komoditou

Nehas, čo ťa nepáli. Inak povedané, nerieš globálne otepľovanie, kým ti nekazí zábavu. Stretnutie vrcholových politikov v Kodani a ostatné aktivity zamerané na boj proti zhoršujúcej sa klímy vo svete sa skončili zatiaľ fiaskom.
Počet zobrazení: 1019

Nehas, čo ťa nepáli. Inak povedané, nerieš globálne otepľovanie, kým ti nekazí zábavu. Stretnutie vrcholových politikov v Kodani a ostatné aktivity zamerané na boj proti zhoršujúcej sa klímy vo svete sa skončili zatiaľ fiaskom. Ale stačí, aby boli ohrozené olympijské hry, a počasie sa pomaly stáva stredobodom záujmu celej planéty. Vo Vancouveri sa topia haldy navozeného či umelého snehu, no Václav Klaus naďalej tvrdí, že za globálnym otepľovaním treba vidieť len prirodzený cyklus Zeme. Keby aj nebodaj bol, namiesto hľadania systémových opatrení na udržanie klímy v hraniciach znesiteľných pre ľudstvo i prírodu, sa peniazmi mrhá na riešenia ad hoc. Rozháňanie mrakov, či naopak, vyvolávanie dažďa, niektorých dostatočne uspokojuje. Ibaže ako dlho to bude fungovať? A kto si ho môže dovoliť? Iba niekoľko najrozvinutejších krajín. Poveternostné a teplotné podmienky na modrej planéte sa práve vďaka neprirodzeným zásahom človeka rapídne menia. Čo však nastane, ak budú chcieť počasie ovládať všetci naraz? Vtedy ľudstvu nepomôže ani krízový manažment zložený z významných bohov ako Poseidón, Hélios či Indra. Podobne ako teraz, na olympiáde vo Vancouveri a pred dvoma rokmi v Pekingu, pekné počasie už začína patriť do zoznamu trhových komodít, ktoré sú výsadou bohatých. Prirodzený výber. Smola, niekto bol šikovnejší ako ty, zmanipuloval si počasie skôr. Mal si sa viac usilovať. Pre teba už slnko nesvieti.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon
     
Reklama
Reklama
Reklama

Blogy a statusy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama