Do diskusie

Veriť znamená dôverovať
Počet zobrazení: 1427

Veriť znamená dôverovať

Pochybujem, že parlament schváli text návrhu Základnej zmluvy medzi Slovenskom a Vatikánom podľa vládneho návrhu. Toľko sa o nej tajne diskutovalo, že i napriek zhode zmiešanej vládnej komisie na prípravu jej textu a vlády SR som presvedčený o neserióznosti a zákernosti mnohých politických činiteľov, ktorí sú schopní v konečnom dôsledku zmeniť svoj postoj a schváliť iný návrh jednotlivcov. Eufória a účelovosť úzkych straníckych záujmov denne presviedča obyčajného človeka o tom, že dôverovať znamená sklamať sa, alebo v lepšom prípade prihrievať si polievočku na úkor takých istých ľudí, ako je on sám. Je len otázkou času, kedy príde ku vzájomnému konfliktu. Tu nemôže nik vyhrať, iba všetci prehrať, pokiaľ sa nevytvoria také podmienky života pre človeka, aby bol človekom, a nie otrokom, poddaným, pracovnou silou, skrátka iba prostriedkom k bohatstvu, nerovnosti a nadvláde jednotlivcov a malých skupín ľudí v spoločnosti. Zmluva s Vatikánom je jedným z prostriedkov ako tento stav dosiahnuť. Neoplatí sa o nej bližšie hovoriť, lebo táto téma je od začiatku a naveky tabuizovaná, a preto nie je určená pre každého. Iba dopad pocíti každý z nás skôr alebo neskôr.
Ludvík Jankovič, Spišská Nová Ves

Hippokratove slzy

Grécky lekár Hippokrates bol ľudomil. Obetoval sa v ktorejkoľvek chvíli pomáhať starším. Neľutoval síl, ani pohodlia. Neliečil pre odmenu, ale pre sebauspokojenie. K tomu, aby tak konali lekári všetkých čias, všade a vždy, zložil známu prísahu. Tá je záväzná pre všetkých zdravotníkov. Mladí lekári na ňu skladajú sľub pred prevzatím diplomu. Nedávno prišlo staršej žene v autobuse nevoľno. Vodič na naliehavú prosbu nezastavil. Polomŕtvu ju potom manžel zložil z autobusu na lavičku zastávky. Žena strácala reč, zrak, stávala sa nehybnou. Autom ju čo najrýchlejšie dopravil do nemocnice s poliklinikou. Muž s ťažko postihnutou pacientkou neskôr čakal asi 25 minút pred ambulanciou na doktorku a sestričku, kým sa vrátia z obeda. Až po poldruha hodine ju prijali na interné oddelenie. Za ten čas mohla na vozíku aj trikrát zomrieť. Diagnóza: nedokrvenie mozgu. Aj keď zdanlivo, Hippokrates oprávnene ronil slzy nad toľkou neľudskosťou. Nad pohŕdaním ľudským životom. Nad neochotou promptne a účinne poskytnúť zdravotnú pomoc. Ak nemáš peniaze, nie si prominent. Ak si postarší, zomri, keď vážne ochorieš. Nemocnica nemá adekvátne technické vybavenie a potrebné lieky. A personál, česť výnimkám, sa podľa toho správa.
Jozef Velický, Bratislava

Čo chýba reklame o kosmodisku

Iste ste zbadali, že reklama na televíznej obrazovke je plná kosmodisku. Pribúda tých, čo sa jej prepožičali, aby propagovali tento zázračný prostriedok proti bolestiam v chrbtici. Avšak ani jeden z nich ani len nespomenul princíp, na akom kosmodisk pôsobí. Že by ho teda chceli prezentovať ako zázračný? Alebo objednávatelia reklamy ho tak chcú predstavovať našej verejnosti? Ich zábudlivosť vysvetliť to by bolo neodpustiteľnou chybou. Mali by ju napraviť, aby sme sa dozvedeli princíp pôsobenia kosmodisku. Bez toho by to celé zostalo len ako rozprávka pre malé deti. Ani rada informovať sa v lekárňach sa neosvedčila, keďže tam sa iba tajomne usmievajú, no nepomôžu. Preto dúfam, že sa konečne v reklamných televíznych reláciách dozvieme záhadu pôsobenia kosmodisku.
Ján Osvald, Levice

Zázračný klobúk

Jedna naša renomovaná vysoká škola prišla s iniciatívou otvoriť vo svojej štruktúre "inkubátor". Je to vznešenejšie pomenovaná prípravka pre uchádzačov o prijatie na vysoké školy. Ale skutočný "E - inkubátor" zorganizoval český týždenník Ekonom, ktorým priťahuje, konzultuje a podporuje mladých adeptov na vstup do sveta manažmentu. Skutočne, dnes krompáč alebo pneumatická zbíjačka neotvárajú praktické skúsenosti v živote mladého človeka. Týždenník získal podporu firiem v Čechách, ako sú IBM, Deloitte and Touche, KPMG, KPNQWest, Contactel, EuroTel, SAS Institute, NetCentrum, SBT Praha, Corporate Advisors, Cash Reform BMP, Dell Computer, ktoré garantujú poradenstvo a posudzovanie biznis projektov, ale predpokladajú aj materiálnu podporu nádejných a nimi vybraných projektov. Zatiaľ aktivita kandidátov - navrhovateľov je vysoká. Ponuky projektov sa orientujú do portálov, postupne do služieb WAP (dostupných služieb na mobilných telefónoch), služieb B2B (business to business) až po logistické služby pre túto oblasť. Už sa zjavujú aj projekty na formát MP3 so zameraním na umenie, najmä na hudbu. Ukazuje sa možnosť marketingových služieb pre tvorivú činnosť stredných a vysokých škôl. Zatiaľ pomer úspešných, čiže vybraných projektov je 1:15, čo je takmer rovnako ako pri profesionálnych biznis projektoch. Poradenské a obchodné firmy, ktoré personálne i materiálne podporujú tento "zázračný klobúk", to určite nerobia z čistej nezištnosti. Ponuka služieb a ich akvizícia bude zvyšovať záujem aj faktické uplatnenie na poli internetu a tým i odbyt PC, softwaru a iných služieb. Firmy si takto overia nádejných tvorivých pracovníkov už počas štúdia na VŠ a môžu si vyberať. Naozaj nie zo zázračného klobúka, ale z overenej praxe. A potom, že niet príležitostí... Alebo sa nenájdu priekopníci, ktorí mládeži ponúknu Trať mládeže veku informatiky? Kto sa toho chytí?
Michal Šuška, Bratislava

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984