Na zjazde strany Jednotné Rusko

Nedávny zjazd strany Jednotné Rusko vyvolal u mnohých penu na ústach najmenej z dvoch príčin. Našou domácou bola účasť Roberta Fica na čele delegácie strany Smer-SD. „Ruskou“ príčinou bolo oznámenie, že po najbližších voľbách sa Vladimir Putin a Dmitrij Medvedev vymenia v najvyšších štátnych funkciách. So stručnou informáciu o zjazde prichádza tieňová ministerka zahraničných vecí Smeru.
Počet zobrazení: 1638
Ruskos zjazd.JPG

Počas ich pôsobenia vo funkciách sa vzťahy medzi Slovenskom a Ruskou federáciou každoročne dostávajú na vyššiu úroveň. Spomeniem napríklad spoluprácu pri dodávkach jadrového paliva pre Mochovce, dlhodobý spoločný  projekt cyklotrónového centra (zdravotnícko-technologický komplex na liečbu rakoviny), kooperáciu v dodávkach vagónov pre Ruské železnice. Mimoriadne zaujímavým a perspektívnym projektom je predĺženie širokorozchodnej trate s terminálom na Slovensku až do Rakúska, v ktorom však vinou váhavosti a nerozhodnosti súčasnej koalície môže dostať prednosť Maďarsko... Nehovoriac o spolupráci pri dodávkach zemného plynu a ropy. Jednoducho Rusko so svojím trhom, rezervoárom prírodného bohatstva a geopolitickou pozíciou pre Slovensko bolo a bude zaujímavým a perspektívnym partnerom. Podobne by sme mohli hovoriť o historickom, kultúrnom i občianskom kontexte a tradíciách, čo sa napríklad prejavuje v pozitívnych skúsenostiach západných firiem so slovenskými zamestnancami na pozíciách, v ktorých komunikujú s ruskými partnermi...
 


Strana SMER-SD a jej predstavitelia, dostali pozvanie na zjazd od ľudí, ktorí sú vítaní na celom svete, od Bieleho domu cez Elyzejský palác až po Downing Street. Podobné pozvanie slušní ľudia obyčajne aj prijímajú. Nešlo však len o zdvorilostnú účasť. Pre mňa osobne bolo zaujímavé sledovať v rámci zjazdovej  diskusie  prezentáciu postojov - ako dali priestor mimovládnemu sektoru, ako analyzujú vývoj ekonomiky, sociálnej sféry, pôdohospodárstva, školstva, zdravotníctva, kriminality... Podľa slov predsedu strany Borisa Gryzlova Jednotné Rusko ponúka najmä mladým ľuďom jasný odkaz, ktorý spočíva v láske ku svojej krajine, v historickej pamäti ako základe národnej identity, v rodinných hodnotách a prioritách stabilného suverénneho rozvoja. Neprekračujú tieto slová hranice Ruskej federácie?

Slovenská pozícia na zjazde vyjadrená Robertom Ficom sa dá koncentrovať do jednej vety: „Nemôže existovať plnohodnotná Európa bez Ruska a silné Rusko bez Európy.“ Som presvedčená, že tieto slová majú akceptáciu u normálnych ľudí naprieč celým politickým spektrom. A nielen na Slovensku...

Foto: SITA/AP - Ivan Sekretarev

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Komentáre

Obrázok používateľa Anonymný
#2
(neuvedené)
29. september 2011, 16:10
"Jednoducho Rusko so svojím trhom, rezervoárom prírodného bohatstva a geopolitickou pozíciou pre Slovensko bolo a bude zaujímavým a perspektívnym partnerom. Podobne by sme mohli hovoriť o historickom, kultúrnom i občianskom kontexte a tradíciách, čo sa napríklad prejavuje v pozitívnych skúsenostiach západných firiem so slovenskými zamestnancami na pozíciách, v ktorých komunikujú s ruskými partnermi..." Ak je skutočne Rusko tak dobrým a perspektívnym partnerom, tak nechápem prečo sa Slovensko tlačilo do NATO a EÚ a nie do SCO (Šannghajského paktu) Zrejme je pre nás lepším odbytiskom tovaru je 80 miliónová SRN, alebo ešte menšie Francúzko, ako takme 200 miliónové Rusko, 1,3 miliardová Čína, alebo takmer miliardová India. A to ešte nepočítam ďalšie ľudnaté štáty SNŠ participujúcich v SCO ako napr. Kazachstan *** Zrejme nám nestačilo poučenie z Mníchovského diktátu, alebo vykašlania sa NATO na Grécko vo vojne s Tureckom v r. 1974-5! ****** Viac na : http://www.spacewar.com/reports/Shanghai_Pact_Plans_999.html http://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_Cooperation_Organisation http://centralasianewswire.com/General/Shanghai-Pact-states-sign-two-year-security-agreement/viewstory.aspx?id=3565
Obrázok používateľa Anonymný
#3
(neuvedené)
29. september 2011, 22:26
Iba blázon by nedodržiaval dobré vzťahy s Ruskom. Je to krajina ktorá má všetkého veľa. Či chceme alebo nie - je nám bližšia ako USA. A iná veľmoc zatiaľ nie je aj keď Čína sa snaží (a tým budeme rozumieť ešte menej ako Rusku a USA). Putin a Jednotné Rusko v Rusku zjavne fičí. Nevidím až tak dobre do pomerov v Rusku ale Putin je +/- taký ruský Fico alebo Orbán. Nič lepšie tam v súčasnosti nemá takú podporu. Komunisti sú druhá relevantná sila v poradí ale momentálne v % výrazne zaostávajú. Žiaľ snaha o dobré vzťahy s Ruskom bude vždy narážať na lacnú mediálnu propagandu založenú na hlúpom antikomunizme a rusofóbii - ale veď čo čakať od miestnych médii vzhľadom na ich akcionárov. Rusko má zjavne veľa vlastných problémov ale aj tak stále čakám, že v ich zahraničnej politike sa objaví ešte viac zásadových postojov a čitateľných stanovísk, možno aj experimentov a nekonvenčností. Kto iný by si to už mohol dovoliť? Občas sa mi zdajú prekvapivo proamerický ale za tým asi bude biznys. Nuž ako často hovorím - dobre bude až keď v Rusku a v Nemecku zase vyhrajú komunisti...
Obrázok používateľa Anonymný
#4
(neuvedené)
29. september 2011, 23:07
Ak uz nie so ZSSR (ZaSSRanym Ruskom), tak aspon s RF (Ruskym Funebrakom), NA VECNE CASY A NIKDY INAK, vsakano? Oprasme najvacsich teroristov 20.storocia Uljanova, arciganstra Stalina a slovenske cervene zombie im opat lezu do zadkov. Cvarga.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
29. september 2011, 23:44
Čo to tu za nicka zas vyskakuje?

Celý slovenský priemysel i prevažná väčšina domácností a infraštruktúry je závislá od ruského zemného plynu a ropy, tak nerozumiem týmto detinským vyskakovaniam.

Ak žiješ v Austrálii, ok, ale ak si tu na Slovensku, asi by si mal rešpektovať dodávateľov, ktorí sú SCHOPNÍ dodávať energie, ak si ich dnes nevieš vyrobiť.
Píšem zámerne o SCHOPNOSTI, pretože ani Američania ani Nemci túto schopnosť nemajú, aby nám dlhodobo niečo z energií dodávali.

Tie ostatné Tvoje pindy sú zaváňajú antikomunistickým detstvom, nuž neviem, Dostojevskij či Tolstoj v literatúre, Čajkovskij v hudbe, to už nehovorím o ruských športovcoch, hm, to je sila to všetko "zabaliť" do slova "čvarga".

Fakt sú dnešní Slováci takí hlúpi? Česi si síce tak švejkovsky zafrfľú na "Rusákov", ale každá vládna garnitúra zatiaľ okamžite vycestovala do Ruskej federácie a dojednala s nimi veľké obchody. Iba náš Fígeľ sa obáva, že by mu po širokorozchodnej prišli namiesto vysokých obratov v medzinárodnom obchode nejaké tanky, a tak to rád prenechá topiacemu sa Orbánovi.

Skús takto uvažovať, nicku náš nový. Mimochodom, nebol si to Ty na pumpe, ktorý mi zabúchal na dvere auta, že nech už sa pohnem a keď som ho oslovil po rusky "što ty chóčeš", nezutekla si bledý späť do svojho auta vystresovaný z toho, že na teba prehovborila ruská mafia?
Vidíš, i na to je ruština dobrá.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
30. september 2011, 08:19
To si sa naučil recitovať z .týždňa? Skús poskladať vety tak aby dávali zmysel, trošku doštuduj históriu a daj si veci do súvislostí. Ak na to nemáš chochmes - nezúfaj, ešte vždy môžeš byť hviezdou na stránkach SME
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
30. september 2011, 09:54
Na vecne casy a nikdy inak Ak uz nie so ZSSR (ZaSSRanym Ruskom), tak aspon s RF (Ruskym Funebrakom), NA VECNE CASY A NIKDY INAK, vsakano? Oprasme najvacsich teroristov 20.storocia Uljanova, arciganstra Stalina a slovenske cervene zombie im opat lezu do zadkov. Cvarga. marek" ************** Chlapče zobuď sa! Zrejme si nespomínaš na časy, keď pivo stálo 1,70 Kćs, chlieb 7,20 Kčs a každý mal robotu, školstvo a zdravotníctvo zadarmo pre všetkých,recept na lieky za korunu! Pritom sme tu uživili pol milióna Rusov. Dnes 20% nemá robotu a státisíce v zahraniči robia doslova sluhov s VŠ diplomami! Dnes je rozkradnuté všetko a nie sme sebestačný takmer v ničom. Môžeš tu mať aj dvadsať automobiliek, keď si nebudeš mať čo dať do huby, lebo nemáš robotu (napr. na juhu stredného a východnom Slovensku, kde každý tretí nemá šancu zamestnať sa. Sú obce také kde celé dediny nerobia okrem starostu a pár uradníkov. Do dediny nechodí žiaden autobus a vlakové trate postavené za "teroristov" BURžUJI ZDEVASTOVALI A CIGáNMI ROZKRADLI! Zrejme si dieťa poriadne zazobané buržoázneho zlodeja, ktorý sa veľmi usilovne podieľal na marazme v akom dnes tu žijeme!!!!!!!!! Uvedom si, že Rusi a Čína dnes dokážu konkurovať USA, nikto iný! Kto má dnes okrem USA "neviditeľné radarom"stíhačky s technológiou stelth. Kto okrem USA lieta do vesmíru? Len Rusi a Čína. Dokonca už USA nemajú na čom, lebo raketoplány išli do šrotu, alebo na výstaviska a nevybuchli!
Obrázok používateľa Anonymný
#5
(neuvedené)
30. september 2011, 16:20
komu vadi rusko, tomu vadia aj slovania. no a komu vadia slovania, to dnes po davnych aj nedavnych tvrdych skusenostiach velmi dobre ovladame a naviac vieme aj to, preco ...
Obrázok používateľa Anonymný
#6
(neuvedené)
30. september 2011, 16:58
Myslím si,že sa zbytočne venovalo toľko miesta a ohlasov Marekovi, o ktorom ani nevieme, či nie je nafetovaný. Veď takto sa píše na steny verejných WC. Tam je miesto na podobnú diskúziu. K samotnému zjazdu strany, na ktorom sa zúčastnil Robert Fico a ohlasov na jeho vystúpenie iba jednu poznamku. Spomeňme si, kto všetko za socializmu najviac navštevoval ZSSR.Okrem politikov to boli predovšetkým umelci, herci, speváci, športovci, ktorí na pozvanie premávali s plnými kuframi cez hranice tam i naspäť a nechávali sa hostit a opíjať. Potom prišiel rok 1989 a títo istí ľudia, ktorí toľko krat využili pohostinnosť Ruského národa, si zrazu začali v rôznych humoristických reláciách robiť z tejto ruskej pohostinnosti posmešky a svojich hostitelov mali za hlupákov a zaostalých barbarov. Aby im niekto nevytkol túto turistiku, robili si teda posmešký aj z tých, čo ich do ZSSR zadarmo posielali.Obyčajnému človeku, ktorý sa zadarmo nikdy nikam nedostal, to však na smiech nie je.Je to škvrna na charaktere ludí, ktorí vedeli tak úspešne využívať a zneužívať všetky možnosti za socializmu a predvádzajú nám svoju ekonomickú šikovnosť aj počas Nových poriadkov.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
30. september 2011, 21:56
A predovšetkým netreba zabudnúť na pohostinnosť kolosálnej mašinérie zvanej GULAG, kam sa mohol dostať naozaj ktokoľvek, kto spochybnil veľkoleposť a progresivitu Sovietskeho zväzu.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
30. september 2011, 22:08
hovoríš z vlastnej skúsenosti? alebo cituješ nejakú buržoáznu tlač? porovnával si viac zdrojov? porovnával si štatistiky? schválne - v ktorej krajine je počet ľudí sediacich v base najvyšší v pomere k počtu obyvateľstva? pomôcka pre mentálky: je to na tri písmená a prvé dve sú US.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
30. september 2011, 22:10
ale slovania - namiesto toho aby držali pokope tak predajú aj vlastnú mater aby sa náhodou niekto nemal menej zle ako oni. idea "slovanskej vzájomnosti" ešte len čaká na nový nápad ako ju uviesť do života. ja ho nemám? kto ho má?
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
30. september 2011, 22:21
Zmôcť sa len na protiargument v podobe slovného útoku na inú krajinu, ktorej som sa nijak nezastával mi prichodí ako dosť nepostačujúce. A najmä neviem, čo je to tá buržoázna tlač, pred r. 1989 sa toto slovné spojenie síce používalo, aj vieme prečo, no myslel som, že v 21. storočí už stratilo na význame. Niekoho ale nostalgia akosi až príliš ovládla.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
30. september 2011, 22:59
Zrejme žiješ v rozprávkach o šťastnom, dobrom, rajovom kapitalizme, kde sa všetci ľudia dobre mali, až kým nepomreli:-). Vaša buržoázna propaganda rada zahmlieva pojmy, pretože potrebuje oblbovať, nie rozsievať objektívne poznatky medzi ľuďmi. **** Čo sa týka gulagov, koncentráky vymysleli Tvoji kapitalistickí súdruhovia, Briti, prevádzkovalo ich mnoho kapitalistických krajín, do dokonalosti ich priviedli nacisti. Podstatné ale je to, že v ZSSR by nebolo žiadnych gulagov, keby ste neboli pchali svoje špinavé prsty do socialistických krajín, v snahe zastaviť vývoj. Keby ste neboli posielali od jeho vzniku svoje armády na jeho zadusenie, nasmerovali Hitlera na východ, svojich agentov,hrdlorezov, lietadlá, nevysielali štvavú propagandu, neviedli embargá, vojny, nedržali sa hesla čím horšie, tým lepšie, nemuseli byť žiadne gulagy. Svet mohol vyzerať úplne inak, nemuseli sme sa zmietať v kríze a postupnom úpadku ľudstva, rozkladu civilizácie. Mohli sme už lietať bez problémov na ďalšie planéty, vyrábať dostatok výrobkov pre kažédho človeka, máme k tomu dostatočné výrobné kapacity, vzdelaných, pripravných ľudí. Len tu strašia a brzdia tie Vaše muzeálne kapitalistické väzby.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
30. september 2011, 23:14
Súdiac podľa Vašich slov, sa musím začať zaoberať otázkou, či pochádzame z tej istej planéty, lebo Vaša interpretáciá dejín je vskutku pozoruhodná:-) Neviem ale prečo mi zakaždým niekto predkladá USA, Britov, prípadne iné západné krajiny ako tie, ktorých sa zastávam, pravdaže nesúhlasím s Vašim výkladom, no pripúšťam, že každá z menovaných krajín má na rukách krv, resp. ich niekdajší, prípadne súčasní vládni prestavitelia. Ja som sa vyjadril k samotnému článku, v ktorom je velebené Rusko ako krajina, ktorá by nám mala byť v niečom nápomocná, a vzhľadom na historickú skúsenosť s jej bývalýmom režim,od ktorého sa terajší vládni predstavitelia zrovna nedištancujú, mám oprávnené výhrady k spojenectvu s touto krajinou.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
30. september 2011, 23:42
keď hovoríte o nejakej historickej skúsenosti. Ja osobne mám so socializmom dobrú historickú skúsenosť. A nemáte v rukách žiadnu solídnu teóriu, okrem vašich subjektívnych názorov, ktorým by ste mohli podložiť tieto subjektívne pocity. Ja si viem svoj osobný názor aj podložiť, teóriami. ***** A z nich napr. vyplýva aj to, že nielen kapitalizmus je dnes anachronický systém, ale už aj socializmus, už môže hrať len úlohu vedľajšej vývojovej línie, podobne ako feudalizmus či prvobytné spoločenstvá. Ako vidíte, ja sa neriadim pocitmi, ale objektívnymi poznatkami. A tie mi nedovolia, aby som svoje osobné pozitívne postoje k socializmu vnášal aj do teoretickej oblasti.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
30. september 2011, 23:51
Neviem ako vy, ale ja sa necítim byť hoden k tomu, aby som tu predkladal svoje teoríe o lepšom fungovaní sveta, pravdaže môžem mať o tom svoje predstavy, ale práve tie patria do ríše snov, a ani sa nejak neriadim pocitmi, skôr pragmatizmom, jednoducho ten Vami nenávidený "kapitalizmus" podľa môjho úsudku spôsobuje menej ľudského utrpenia. A čo sa týka socializmu, moje spomienky naň nie sú len negatívne, ale zas viem, čo sa dialo za jeho fasádou a pod akým tlakom sme častokrát mnohí žili.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
01. október 2011, 00:19
Hovoril som, že vo vzťahu k socializmu sa roadite len a len subjektívnymi pocitmi, ako to vidíte. Ja od Vás žiadam aj teoretické podloženie, pretože subjektívny pohľad dokáže poriadne klamať. Ako klamal ľudí, keď si myslelí, že Slnko sa pohybuje okolo Zeme, však to vidíme sami na vlastné oči každý deň, nie? A subjektívne je od Vás aj to, že si myslíte, že nenávidím kapitalizmus. Cha, cha:-). Poriadne si prečitajte moje príspevky, veď som ho dnes dokonca chválil a Inga mi vynadala, ako môžem hovoriť pozitívne o klasickom kapitalizme (hoci bol nehumánny, nedemokratický, ´pestujúci dokonca otrokárske vzťahy). Ja som liberál, preto mi je úplne jedno, či sa chcete Vy váľať v kapitalizme, Jano v nejakej indiánskej osade, vôbec mi to nevadí. Vadí mi len to a považujem to dokonca za zločin, ak bránite ľuďom, aby si mohli vybrať aj iný systém, ako je Váš kapitalistický - viď útoky proti socializmu, alebo dnes proti líbyjskému systému. To je totalitné zmýšľanie a zločin, pretože bránite vývoju a za to ste trestaní rozkladom západnej spoločnosti.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
01. október 2011, 00:48
Nemôžte ale poprieť, že máte ku kapitalizmu značne kritický vzťah, takže možno som len nepoužil správné slová. A znova sme pritom, že obaja vníme pod pojmom kapitalizmus niečo iné. Kým pre mňa je väčšina západných krajín pohltená socialistickými tendenciami, vstupujúcich do trhovej ekonomiky, pre vás sú to jednoducho kapitalistické krajiny a hotovo. Takže bude to znieť paradoxne, no práve ja sa cítim byť ohrozený nástupom modifikovaného socializmu pozdĺž celým západom.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
01. október 2011, 01:49
Ja si myslim, ze mate pravdu, ze prosto nic nie je cierno biele ani spolupraca s Ruskom. Ale zasa niet dovodu ju odmietat. Nie je ale pravda, ze by sa povedzme v 70-tich rokoch ludia dostavali do gulagu, maximalne za protistatny vtip, ktory ovsem bol hlaseny rovno na STB dostal jeden moj kamos podmienku. Ved ani Havel neputoval do gulagu a vraj sovietsky minister vnutra "zjebal" nasich za postup pri likvidacii charty, no ono aj keby ich nezjebal, reagovali presne tak, ako nemali, co ale opat nebolo asi vinou ZSSR. Tu v USA prirodzene sa slinta po Rusku, chceli by z neho mat koloniu na prirodne zdroje. Preto mi je Putin sympaticky a ze nechal zavriet toho "magnata" cez ropu (myslim, ze USA oficialne protestovali) bol vyborny tah. Inymi slovami tu sa niet o com hadat: s Ruskom Slovensko zit musi, nie je to bez problemov a rozhodnut ci bol "lepsi" kapitalizmus ci socializmus sa neda, lebo sme sa nedohodli na kriteriach.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
01. október 2011, 07:34
že si prisvojuje historické funkcie, ktoré mu dnes nepatia. A tým pádom sa chová zločinne. S tým si neporadíte, to je prostý fakt a dá sa teoreticky i prakticky dokázať. Keby sa choval ako prvobytné kmene, napr. Polynézania, ktorí si neprisvojujú právo určovať dnes chod dejín, tak niet žiadneho problému. Ako vidíte, ja som objektívny aj voči socializmu, hovorím, že aj on už ukončil svoju dejinnú úlohu a dnes si takisto nemôže prisvojovať úlohu hybnej sily dejín.

Stránky

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984